لزوم توجه ویژه به موضوعات هنری
کد خبر: 3838508
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

لزوم توجه ویژه به موضوعات هنری

گروه فرهنگی _ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر هنر دارند، گفت: از اول انقلاب یکی از حلقه‌های مفقوده‌ای که باید توجه ویژه‌ای به آن شود مباحث هنری است. با توجه به اینکه دشمنان ما سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در راستای این موضوع ایجاد کردند ولی متاسفانه در ایران اسلامی کمتر به آن توجه شده است البته دولتهای گذشته و دولت حاضر به سهم خودشان زحمت کشیده و می‌کشند اما با جایگاه مطلوب فاصله است.

لزوم توجه ویژه به موضوعات هنری

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوستان در  دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که امروز 7 شهریورماه صورت گرفت، اظهار کرد: به ملاحظه اینکه در جنگ تمام عیار اقتصادی از قرار داریم، مقام معظم رهبری اولویت اول را مسائل اقتصادی قرار داده اند اما همچنان تأکید ایشان بر بحث فرهنگ است. دستگاه های متکفل مسئله فرهنگ در کشور متعدد هستند و همکاری آموزش و پرورش، ارشاد، آموزش عالی نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: هر عمل مثبتی در عالم بخواهد محقق شود تا زمانی که فرهنگ اصلاح نشود محال است آن اتفاق بیفتد. حرکت رسول خدا(ص) تحول بنیادین فرهنگ بود و توانستند آن حرکت عظیم را رهبری کنند. محصول زحمات اهل بیت و علما تولد شکل گیری نظام مقدس اسلامی است.

موسوی فرد بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر هنر دارند. از اول انقلاب یکی از حلقه های مفقوده ای که باید توجه ویژه ای به آن شود مباحث هنری است. با توجه به اینکه دشمنان ما سرمایه گذاری گسترده ای در راستای این موضوع ایجاد کردند ولی متاسفانه در ایران اسلامی کمتر به آن توجه شده است البته دولتهای گذشته و دولت حاضر به سهم خودشان زحمت کشیده و می کشند اما با جایگاه مطلوب فاصله است. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: وقتی انقلاب اسلامی شکل می گیرد باید کادرها و نیروهای متناسب با این عرصه تربیت شوند. صداوسیما و سینما و سایر موضوعات مربوط به مباحث فرهنگ و هنر باید تلاش بیشتری در این راستا داشته باشند.

وی عنوان کرد: در استان خوزستان آنچه که حرف اول را می زند اشتغال است مطالبه جوانان مردم ما این است. نسل امروز اشتغال را در فضای دولتی برای خودش تعریف کرده و اینجا رسالت ماست که فرهنگ جوانان را به سمت و سویی ببریم که واقعیت های کشور است. به این ملاحظه باید برای اشتغال تدبیری اندیشیده شود به جهت اینکه بخش کلانی از آسیب های اجتماعی به این موضوع مربوط می شود. بیکاری زمینه‌ساز فساد است. شرکتهای متعددی داریم که شاهد تعطیلی‌شان هستیم و باید در هیئت دولت برای تامین اعتبار موردنیاز آنها توجه ویژه ای شود.

امام جمعه اهواز گفت: در استان مخصوصا در اهواز بیش از 300 نقطه تلاقی آب و فاضلاب داریم که تحمل آن برای مردم سخت است. اگر خط دوم غدیر تعریف شود بخشی از مشکلات ما را حل می کند. در سرشاخه ها آب به اندازه کافی هست. سال گذشته در آبادان و خرمشهر بحران ایجاد شد و اگر خط دوم غدیر در سال 96 تعریف نشده بود قادر نبودیم مشکلات را حل کنیم. روستاهای متعدد ما آب ندارند. در استان منابع آبی فراوان است اما نیازمند شتاب در کار است.

انتهای پیام 

captcha