«خواهران مسلمان»؛ مدافع حقوق زنان در مالزی
کد خبر: 3838922
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

«خواهران مسلمان»؛ مدافع حقوق زنان در مالزی

گروه بین‌الملل ــ گروه «خواهران مسلمان» در مالزی فعالیت‌های زیادی در زمینه حقوق زنان مسلمان و کمک به آنها و نیز افزایش آگاهی‌ها در این زمینه انجام داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مالزی ‌فری‌تودی؛ «ایوی جوزیا»، مدیر اجرایی سابق «سازمان مساعدت زنان» مالزی، در  مطلبی در این پایگاه خبری نوشت: جنبش زنان در مالزی پویا، متنوع و امیدوار است، زیرا گروه خواهران مسلمان (SIS) در شکل‌گیری و رهبری آن مشارکت داشته‌اند.

من با گروه خواهران مسلمان از دهه 1980، زمانی که آنها فاقد دفتر و امکانات اداری بودند، کار کرده‌ام. این گروه در آن زمان امکانات کمی داشت اما با اشتیاق برای دستیابی به برابری و عدالت فعالیت می‌کرد.

گروه خواهران مسلمان همراه با گروه «اقدام مشترک علیه خشونت زنان» از سال 1985 به مقابله با خشونت‌های خانگی پرداخت و در سال 1982 سازمان مساعدت زنان، پناهگاهی را به زنانی که در معرض خشونت‌های خانوادگی قرار داشتند اختصاص داد.

ما به زودی تشخیص دادیم که برای محافظت از زنان و پاسخگوبودن مرتکبان خشونت علیه آنها به قانونی در این زمینه نیاز داریم. سرانجام در سال 1994 لایحه مقابله با خشونت خانوادگی در مجلس تصویب شد. این کار 9 سال زمان برد، چون از سوی برخی گروه‌ها در این زمینه مقاومت وجود داشت.

کارگروه خواهران مسلمان برای رشد آگاهی ما مهم است. پیام آنها همدردی و عدالت، التیام زخم‌های ناشی از افراط‌گرایی، محرومیت و نفرت است. این گروه همچنین نقش مهمی در بالا بردن آگاهی مردم مالزی و جهان و تقویت وجهه اسلام ایفا می‌کند.

انتهای پیام

captcha