سد معبر تخلفی آشکار در نقض حقوق شهروندی است
کد خبر: 3838924
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

سد معبر تخلفی آشکار در نقض حقوق شهروندی است

دستفروشی در سطح معابر یکی از مواردی است که در سال‌های اخیر به یکی از موضوعات پرچالش در شهر‌های بزرگ به ویژه کلانشهر تهران بدل شده است.

سد معبر تخلفی آشکار در نقض حقوق شهروندی است
به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار تهران؛ دست‌فروشی در سطح معابر یکی از مواردی است که در سال‌های اخیر به یکی از موضوعات پر چالش در شهر‌های بزرگ به ویژه کلان‌شهر تهران بدل شده است؛ و هر روزه شاهد گلایه‌مندی شهروندانی هستیم که از سد معبر و مشکلاتی که دست‌فروشان در معابر شهر تهران به وجود می‌آوردند شکایت دارند.

این موضوع در برخی از محلات کم برخوردار منطقه چهار به عنوان بزرگترین منطقه پایتخت نیز پررنگ بوده و رشد این پدیده در معابر شمال شرق تهران باعث بروز مشکلاتی که علاوه بر نقص حقوق شهروندی، سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اختلال شده است.
 
نگاهی به پیام‌های ثبت شده شهروندان در سامانه ۱۳۷ طی ۵ ماه گذشته نشان می‌دهد که از مجموع ۵۹ هزارو ۸۹۸ پیام ثبت شده، موضوع سد معبر دست‌فروش با ۳ هزارو ۶۶۴ پیام ۱۲/۶ درصد، سد معبر اصناف با یکهزارو ۲۴۱ پیام ۰۷/۲ درصد و سد معبر مصالح با ۵۱۴ پیام ۸۶/۰ درصد کل پیام‌های منطقه چهار را شامل می‌شود.
 
طیف وسیعی از پیام‌های مردمی ثبت شده با موضوع سد معبر دست‌فروش در سامانه ۱۳۷ مربوط به نواحی ۶ و ۷ منطقه است که به ترتیب ۲۳ و ۳۴ درصد و ناحیه ۸ با ۲۷/۲ درصد کمترین پیام‌ها را از کل پیام‌های سد معبر را شامل می‌شوند.

ناحیه ۳ منطقه چهار در موضوع سد معبر مصالح با ثبت ۹۵ پیام ۴۸/۱۸ درصد پیام‌ها را از آن خود کرده و ناحیه ۹ با ۲۹ پیام کمترین ناحیه با این موضوع بوده است. در خواست‌های ثبت شده با موضوع سد معبر اصناف همچنین در ناحیه ۶ با ۹۷/۲۲ درصد و ناحیه ۷ با ۹۷/۱۷ درصد بیشترین پیام را ثبت کرده‌اند و نواحی ۸ و ۹ در مجموع ۸ درصد کمترین درخواست‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. از این رو مدیریت شهری منطقه چهار برآن است با یک عزم همگانی و مشارکت همه دستگاه‌های مسئول، رسیدگی جدی‌تر بر درخواست‌های شهروندان را در دستور کار خود قرار دهد.
 
انتهای پیام
captcha