تأکید بر فعالیت مشترک میان دو نهاد قرآنی
کد خبر: 3839261
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶

تأکید بر فعالیت مشترک میان دو نهاد قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاسمی، رئیس مرکز امور قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

نشست مسئول قرآنی دانشگاه معارف قرآن با حجت‌الاسلام محمدیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاسمی، رئیس مرکز امور قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم دهم شهریور در نشست مشترک با حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی دبیر شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور، به بحث و تبادل نظر در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری، پرداختند.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی ضمن ارائه گزارشی به تشریح فعالیت‌های قرآنی دانشگاه و ظرفیت‌های موجود آن پرداخت.
وی  اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بخشی از سرمایه عظیم فرهنگی و قرآنی کشور هستند که اگر با توانمندی لازم وارد عرصه قرآنی میهن اسلامی شوند هر یک مانند شجره طیبه‌ای می‌توانند به ترویج موثر فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم بپردازند و خدمتگزار نیکی برای جامعه اسلامی باشند.
رئیس مرکز امور قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه با تاکید بر سرمایه اجتماعی دانشگاه، برای نقش‌آفرینی و مشارکت در ارتقای مربیان و استادان قرآن کشور با همکاری شورای توسعه و نهادهای همسو اعلام آمادگی نمود.
در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور،  ظرفیت دانشگاه علوم و معارف قرآن را بی نظیر و منحصر به فرد توصیف نمود و از اهتمام نسبت به فعالیت‌های قرآنی و ارتقای ساختاری امور قرآنی در دانشگاه ابراز خرسندی کرد.
محمدی بر تقویت دانشگاه و جایگاه آن در مهندسی فرهنگی کشور تاکید کرد و ضمن تشریح زمینه‌های مختلف ارتقاء، راهکارها و ایده‌هایی برای توانمندسازی دانشجویان برای نقش‌آفرینی شایسته در جامعه قرآنی کشور را مطرح نمود.
در پایان این نشست مقرر شد تا زمان عملیاتی شدن طرح‌های مورد توافق دانشگاه و افزون بر آن طرح‌های فرادانشگاهی، جلسات استمرار یابد.
انتهای پیام
captcha