مطالبه‌گری و حق‌طلبی تبدیل به خواسته عمومی شود
کد خبر: 3839949
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

مطالبه‌گری و حق‌طلبی تبدیل به خواسته عمومی شود

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان گفت: امروز مطالبه‌گری و حق‌طلبی باید تبدیل به یک خواسته عمومی شود، در این‌صورت ضمانت اجرایی پیدا می‌کند؛ اگر حق‌طلبی شکل یک فرهنگ به خود بگیرد، کسی جرئت و جسارت نخواهد داشت به سمت فساد حرکت کند.

محسن اکبری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌و‌بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: فلسفه محرم، قیام اباعبدالله(ع) است؛ قیامی که اگرچه رنگ خون گرفت و پاک‌ترین انسان‌های زمان به شهادت رسیدند، اما به بشریت درس آزادگی و انسانیت داد.

وی افزود: قیام عاشورا به ما آموخت که اگر حق‌طلب هستیم، نباید دست روی دست بگذاریم، بلکه باید عملاً جلوی ظلم و فساد ایستاد و حتی اگر قدرت ما کمتر از قدرت حاکمه فاسد باشد، باز باید مقابله کرد تا حکومت فاسد رسوا شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: عزاداری‌های ما در این ایام، تنها برای شهادت یک امام نیست، بلکه به‌معنای ادامه مسیر ایشان است؛ امام حسین(ع) برای احیای سنت رسول خدا(ص) و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند؛ لذا رسالت ما نیز امروز همین است.

وی گفت: امر به معروف فقط بحث حجاب نیست؛ بی‌حجابی تنها یکی از مصادیق منکر است، در حالی که فساد مالی، تهمت، غیبت، انواع فساد اخلاقی و اقتصادی، ظلم، پایمال کردن حقوق دیگران، همه مصداق منکر هستند و باید انسان‌ها را از آن نهی کرد.

اکبری اظهار کرد: امروز مطالبه‌گری و حق‌طلبی باید تبدیل به یک خواسته عمومی شود، در این‌صورت ضمانت اجرایی پیدا می‌کند؛ اگر حق‌طلبی شکل یک فرهنگ به خود بگیرد، کسی جرئت و جسارت نخواهد داشت به سمت فساد حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه باید امر به معروف را وظیفه خود بدانند، عنوان کرد: امام حسین(ع) را تیغ اشقیاء به شهادت نرساند، بلکه خانه‌نشینی خواص مقدمات آن را فراهم کرد. اکثر خواص یا توسط حکومت فاسد خریداری شدند و یا نسبت به قیام بی‌تفاوت بودند؛ بی‌تفاوت بودن نسبت به منکرات و معروفات، زمینه را برای ترویج فساد مهیا می‌کند.

رسانه‌های حق‌طلب حمایت می‌شوند

این مقام مسئول بیان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تمام قد از رسانه‌های حق‌طلب حمایت می‌کند؛ هر رسانه‌ای مطالبه‌گری کرد و در چارچوب قانون، پیگیر خواسته‌های مردمی باشد، ما از آن حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: مسئولانی که خود را پشت دیوارهای بتنی پنهان کرده‌اند، باید به پشت دیوارهای شیشه‌ای بیاند و به‌طور شفاف، عملکرد خود را به مردم گزارش دهند. هیچ مسئولی نباید خود را از پاسخگویی به مردم بی‌نیاز بداند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: افراد فقط باید تذکر لسانی بدهند؛ همچنین تذکر باید با بیان خوش صورت گیرد، نباید در قالب امر به معروف، شاهد یک منکر باشیم، مثل برخی افراد که برای امر به معروف، دشنام و ناسزا می‌گویند. اگر مسئله فراتر بود، آن را به اطلاع مراجع قضایی برسانیم تا برخورد قانونی شود.

انتهای پیام

captcha