برگزاری نشست نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان در برلین
کد خبر: 3840044
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

برگزاری نشست نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان در برلین

گروه بین‌الملل ــ نشست تخصصی به منظور بررسی نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان آلمان، نهم و دهم مهرماه سال جاری در برلین برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، این نشست با عنوان «فرار، مهاجرت، وطن: مسلمانان و آلمان» از سوی انجمن «اینسان» برگزار می‌شود که مقر آن در برلین است. هدف انجمن اینسان، افزایش مشارکت جوانان مسلمان در فعالیت‌های اجتماعی و بالا‌ بردن آگاهی مسلمانان و غیرمسلمانان در راستای زندگی مسالمت‌آمیز است.

محور نشست جدید این انجمن، تبعیض علیه مسلمان و نژادپرستی در کشورهای آلمانی‌زبان خواهد بود و ایجاد فضایی برای گفت‌وگو درباره وظیفه جامعه مدنی و گروه‌های علمی در مقابله با تبعیض، توانمندسازی جامعه و همبستگی مسلمانان در آلمان از اهداف برگزاری آن اعلام شده است.

در سال‌های اخیر افراط‌گرایان حضور بیش از حد مهاجران و پناهندگان در آلمان را بهانه‌ای برای اقدامات خشونت‌آمیز خود قرار داده‌اند و از این رو، شرکت‌کنندگان در این نشست درباره مهاجرت و پناهندگی به بحث خواهند پرداخت.

علاوه بر این، در نشست تخصصی «فرار، مهاجرت، وطن: مسلمانان و آلمان» به نقش راستگرایان افراطی در گسترش اسلام‌هراسی و نژادپرستی علیه مسلمانان در جامعه آلمان نیز پرداخته می‌شود.

برگزاری پنل تخصصی «درگیری جامعه مدنی در مسئله فرار، مهاجرت و وطن»، نشست «موانع و چالش‌های مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمان در اروپا»، نشست‌های تخصصی پژوهشگران حوزه مهاجرت و بحث‌های کارشناسی درباره اسلام و هویت دینی از جمله برنامه‌های این نشست تخصصی خواهد بود.

انتهای پیام

captcha