روضه‌های خانگی نقشی مؤثر در ساختار تربیت خانواده دارد
کد خبر: 3840169
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

روضه‌های خانگی نقشی مؤثر در ساختار تربیت خانواده دارد

گروه اجتماعی ــ شناسایی مجالس خانگی هدفمند و اصلاح ساختارهای غلط مجالس و احیاء آن جزئی از ضرورت‌ها است، چراکه روضه‌های خانگی نقشی مؤثر در ساختار تربیت خانواده دارد.

فاطمه گرکانی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت روضه‌های خانگی، اظهار کرد: روضه‌های خانگی در ساختار تربیتی خانواده نقشی مؤثر دارد.
وی با تأکید بر احیاء هیئت‌های خانوادگی افزود: معتقدیم تا اجتماعات خانواده را تقویت و آن را به‌طور هوشمندانه توسعه دهیم.
گرکانی با اشاره به بروز بسیاری از مشکلات و معضلات گاهاً در ارتباطات عاطفی خانواده‌ها گفت: متأسفانه ما از ظرفیت جلسات خانگی روضه‌ها غفلت می‌کنیم و این امر مؤلفه‌ای است که کمتر کسی بدان توجه می‌کند.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: بسیاری از ما در جلسات و روضه‌های خانگی تربیت شده‌ایم و می‌بینیم که برای برگزاری یک جلسه روضه تمام اعضای خانواده درگیر برگزاری می‌شوند و این امر تربیتی مثبتی است و بی‌گمان صحنه‌های زیبایی به تصویر کشیده می‌شود.
وی تصریح کرد: اجتماعات بزرگ بسیاری در مسیر اقامه عزا و نشر معارف اهل‌بیت(ع) داریم که کارکرد بالایی دارد اما اجتماعات خانگی و روضه‌ها نیز کارکرد خود را خواهند داشت.
گرکانی با تأکید بر شناسایی آسیب‌های ناشی از برگزاری جلسات روضه‌های خانگی گفت: مجالس خانگی ماه محرم به صورت هدفمند و با رویکرد صحیح برگزار شوند و ساختارهای غلط نیز در این بحث باید اصلاح شوند.
انتهای پیام

captcha