رویکرد منفی‌ رسانه‌های آمریکایی در پوشش خبرهای مربوط به مسلمانان
کد خبر: 3840285
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲

رویکرد منفی‌ رسانه‌های آمریکایی در پوشش خبرهای مربوط به مسلمانان

گروه بین‌الملل ــ نتایج یک مطالعه جدید در مورد رویکرد رسانه‌ها به اقلیت‌های مختلف در آمریکا نشان داد که رویکرد رسانه‌ها در پوشش اخبار مربوط به مسلمانان نسبت به سایر اقلیت‌ها در این کشور منفی تر است.

به گزارش ایکنا به نقل از ریلیجن نیوز؛ «اریک بلیچ»، مدیر پروژه «تصویر رسانه‌ها از اقلیت‌ها» در دانشگاه ورمانت آمریکا که این مطالعه را انجام داده گفت: مقدار پوشش خبری منفی درباره مسلمانان بسیار بیشتر از سایر اقلیت هاست  و این بسیار عجیب است.

در این مطالعه،  26 هزار گزارش منتشره شده در روزنامه‌های نیویورک تایمز، واشنگتن پست، وال استریت ژورنال و یو اس ای تودی که در سال 2018 در مورد آمریکایی های آفریقایی تبار‌، آسیایی تبار، لاتین تبار، یهودی و مسلمانان منتشر شده،  مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته  است.

از این میان حدود 9000 گزارش به مسلمانان اختصاص داشت که یک سوم از کل گزارش‌ها را تشکیل می داد. دومین گروه آمریکایی‌های آفریقایی تبار بودند که حدود 6500 گزارش به آنها اختصاص یافته بود و تقریباً حدود 6000 گزارش نیز مربوط به یهودیان بود.

محققان هر کدام از گزارش‌ها را بر اساس میزان رویکرد مثبت و منفی آنها ارزیابی کرده و سپس میانگین به دست آمده برای هر گروه را با سایر گروه ها مقایسه کردند.

نتایج به دست آمده نشان دهنده رویکرد منفی زیاد علیه مسلمانان در این گزارش ها و مطالب نسبت به سایر اقلیت‌ها در آمریکاست.

انتهای پیام

captcha