اجرای طرح مهر تحصیلی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3840413
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

اجرای طرح مهر تحصیلی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، از اجرای طرح مهر تحصیلی و شمیم حسینی در آستانه آغاز سال تحصیلی و همزمان با ایام محرم در این استان خبر داد.

اجرای طرح مهر تحصیلی در آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، روز پنجشنبه، 14 شهریورماه در مراسم افتتاحیه طرح مهر تحصیلی و شمیم حسینی در تبریز، گفت: به‌منظور حمایت از دانش‌آموزان نیازمند و عمل به نیات واقفان خیراندیش در مورد حمایت‌های تحصیلی در آستانه بازگشایی مدارس طرح مهر تحصیلی شمیم حسینی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح با تهیه بسته‌های آموزشی از جمله کیف و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند به استقبال ماه مهر می‌رویم.

حجت‌الاسلام حسینی، ادامه داد: 1000 بسته به ارزش 200 هزار تومان آماده شده است که با هماهنگی مراکز خیریه از امروز در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت آموزش و کمک به تحصیل فرزندان جامعه گفت: اسلام جایگاه ویژه‌ای برای علم و تحصیل قائل است؛ از این رو خیران نیک‌اندیش هم در نیت‌های خود در موقوفات این موضوع را مورد توجه ویژه قرار داده‌اند و می‌دانند آینده هر کشوری در گرو افزایش علم و اندیشه و تعلیم کودکان و نوجوانان است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری طرح شمیم حسینی برای نخستین بار در کشور گفت: این طرح از 14 شهریورماه به‌منظور عمل به نیت‌های واقفان در زمینه کمک به هیئت‌های حسینی و مساجد برای عزاداری‌های سیدالشهدا(ع) اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح یک میلیارد تومان کمک هزینه در اختیار مساجد و هیئت‌هایی که قدم‌های خوبی برای نشر و ترویج مکتب عاشورا و تحقق آرمان‌های امام حسین(ع) برداشته‌اند قرار می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: واقفان نیت‌های زیادی را در رابطه با عزاداری‌های محرم دارند که با اجرای این طرح بخشی از نیت‌ها اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha