پیام عاشورا، ایستادن مقابل ظلم با دستان خالی است
کد خبر: 3840448
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

پیام عاشورا، ایستادن مقابل ظلم با دستان خالی است

گروه معارف- امام جمعه زاهدان گفت: عاشورا یک مکتب است و پیام آن، ایستادن مقابل دستگاه ظلم و فساد، حتی با دستان خالی است؛ امام حسین(ع) جان خود و عزیزانش را فدا کرد، تا به انسان درس آزادگی بیاموزد؛ تا بیاموزد که بیعت با حاکم فاسد، ننگ است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 15 شهریورماه گفت: عاشورا یک حادثه معمولی نیست که در تاریخ خاصی، طی یک روز رخ داده باشد؛ عاشورا یک فرهنگ ناب برخاسته از اسلام است که شناخت آن نیاز به تفکر و تعمق دارد.

وی ادامه داد: عاشورا یک مکتب است و پیام آن، ایستادن مقابل دستگاه ظلم و فساد، حتی با دستان خالی است؛ امام حسین(ع) جان خود و عزیزانش را فدا کرد، تا به انسان درس آزادگی بیاموزد؛ تا بیاموزد که بیعت با حاکم فاسد، ننگ است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: عاشورا مظلومانه‌ترین و جان‌گدازترین تراژدی تاریخ است. در این واقعه جانسوز، فضیلت‌ها را سر بریدند، عدالت و امامت را بر نیزه کردند و همه ارزش‌های والای الهی و انسانی را به مسلخ بردند.

وی افزود: به‌دلیل درس‌های مهم عاشورا است که این‌همه در روایات بر حفظ آن تأکید شده است؛ هر ساله باید عاشورا زنده نگه داشته شود، تا پیام‌های عمیق آن زنده بماند و به فراموشی سپرده نشود.

محامی با بیان اینکه عاشورا می‌تواند نقطه پیوند و وحدت مسلمین باشد، اظهار کرد: همه مسلمانان و انسان‌های آزاده دنیا به اباعبدالله(ع) ارادت دارند، اما هر کسی به نوعی ارادت خود را نشان می‌دهد، بنابراین نباید تفاوت در شکل ابراز ارادت، موجب تفرقه شود.

وی بیان کرد: تدبیر خداوند در واقعه عاشورا این بود که صحنه‌ای به وجود آید که تا قیام قیامت، مسیر حق از باطل به درستی شناخته شود. این قیام، انسان‌ها را صف‌بندی کرده و مسیر حق و باطل را روشن کرد.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در اجرای مراسم عزاداری، نباید تنها به شور حسینی توجه کرد، بلکه نکته مهمتر، شعور حسینی است؛ باید معارف حسین(ع) را در جامعه ترویج کرد.

انتهای پیام

captcha