تقویت فعالیت‌های قرآنی؛ چشم‌انداز هیئت فاطمة الزهرا(س) لردگان
کد خبر: 3840471
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
هیئت‌ کجا بریم/۸

تقویت فعالیت‌های قرآنی؛ چشم‌انداز هیئت فاطمة الزهرا(س) لردگان

گروه اجتماعی - مسئول هیئت فاطمة الزهرا(س) لردگان گفت: زیرساخت‌ها و تمهیدات آغاز به کار مؤسسه قرآنی وابسته به هیئت پیش‌بینی و اجرا شده است که فعالیت این مؤسسه در راستای چشم‌انداز تقویت فعالیت‌های قرآنی، آغاز خواهد شد.

امیر بابامیر، مسئول هیئت فاطمة الزهرا(س) لردگان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشینه هیئت، اظهار کرد: این هیئت مذهبی در سال ۱۳۷۶ با هدف گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی و برگزاری مراسم جشن و سوگواری تأسیس شد.

وی با بیان اینکه دفتر فعالیت هیئت در بدو تأسیس در مسجد امام(ره) لردگان قرار داشت، ادامه داد: با تخریب این مکان و جایگزینی مصلی در زمین آن، ستاد فعالیت‌ها و برنامه‌های این هیئت نیز به مصلی انتقال یافته است.

مصلی‌محور بودن برنامه‌های هیئت

بابامیر با تأکید بر مصلی‌محور بودن برنامه‌های هیئت فاطمة الزهرا(س) لردگان، گفت: این هیئت در واقع بازوی اجرایی طرح‌ها و برنامه‌های مصلی است و مخاطبان آن افرادی هستند که از سراسر شهرستان برای بهره‌مندی از برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف در این مکان حضور دارند.

وی اعضای اصلی هیئت را از افراد هم محله‌ای در محل مصلی دانست و ادامه داد: برنامه‌ها و جلسات هیئت به فراخور مناسبت‌های گوناگون و در تعامل و همکاری خوب با دفتر امام جمعه لردگان و دفتر بسیج که در محل مصلی مستقر هستند، برگزار می‌شود.

بابامیر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دستورالعمل هیئت را «مناسبتی‌محور» خواند و اضافه کرد: این هیئت هیچ فعالیتی در عرصه اجتماعی و یا آموزشی از قبیل کمک به سیل‌زدگان، امور خیریه، رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی، آموزش‌های گوناگون به افراد و خانواده‌ها و ... ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت عدم ورود هیئت به عرصه فعالیت‌های فرامناسبتی به ویژه اجتماعی، تصریح کرد: رویکرد هیئت از ابتدا پاسداشت دین و تعظیم شعائر بوده و به ویژه پس از استقرار در مصلی این نگاه تقویت شده است، ضمن اینکه پرداختن به مسائل اجتماعیِ مطرح‌شده، به دولت واگذار شده و هیئت‌ها دخالتی در آن ندارند.

چشم‌انداز تقویت فعالیت‌های قرآنی

مسئول هیئت فاطمة الزهرا(س) لردگان با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی هیئت محدود به ماه مبارک رمضان است، گفت: زیرساخت‌ها و تمهیدات آغاز به کار مؤسسه قرآنی وابسته به هیئت پیش‌بینی و اجرا شده که به محض دریافت مجوز کار از تبلیغات اسلامی استان، فعالیت این مؤسسه در راستای چشم‌انداز تقویت فعالیت‌های قرآنی، آغاز خواهد شد.

بابامیر در خصوص ویژه‌برنامه‌های هیئت در دهه نخست محرم، بیان کرد: مراسم مصلی سخنران‌محور است و هر شب حدود ۳ هزار شهروند لردگانی و نیز عزادارانی از شهرها و روستاهای اطراف برای بهره‌مندی از سخنرانی و سایر برنامه‌ها به مصلی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: برنامه‌های هیئت فاطمة الزهرا(س) در مصلی برگزار می‌شود و عزاداران این هیئت در روزهای عاشورا و تاسوعا به جمع عزاداران در خیابان‌های شهر خواهند پیوست.

بابامیر با اشاره به فعالیت هیئت دانش‌آموزی انصارالمهدی در لردگان، بیان کرد: جوانان نیز غالباً در دسته‌جات زنجیرزنی مشارکت فعال‌تری دارند بنابراین مخاطبان برنامه‌های هیئت فاطمة الزهرا(س) غالباً افرادی هستند که برای بهره‌گیری از معارف و آموخته‌های دین پای منبر سخنران می‌نشینند.

وی در ادامه یادآور شد: امسال یک استاد حوزه و دانشگاه از قم به عنوان سخنران مدعو در ۵ شب نخست دهه به مباحثی در خصوص آسیب‌های اجتماعی و ضرورت الگوپذیری از مکتب عاشورا برای داشتن سبک زندگی اسلامی پرداخت و عزاداران در پنج شب دوم از سخنان امام جمعه لردگان بهره‌مند خواهند شد.

بابامیر با بیان اینکه مداح مراسم دهه نخست محرم در مصلای لردگان از اصفهان دعوت شده است، ادامه داد: تلاش می‌شود که مضامین نوحه‌‌ها و روضه‌ها با درونمایه انقلابی، ولایی و حماسی به مخاطبان ارائه شود.

‌وی دلیل انتخاب مداح و دعوت سخنران غیربومی را جذب بیشتر مخاطب دانست و گفت: از آنجا که جمعیت زیادی از مراسم مصلی استقبال می‌کنند رویکرد هیئت ارتقای سطح معرفتی و شور و حال مراسم جهت بهره‌گیری هر چه بیشتر مردم است.

بابامیر در پایان تأکید کرد: مراسم هر شب پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با تلاوت قرآن آغاز می‌شود و در ادامه پخش تیزر پنج دقیقه‌ای از سخنان مقام معظم رهبری، سخنرانی، دعاخوانی و مداحی و روضه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

captcha