ایمان به خدا را در عمل نشان دهید
کد خبر: 3840478
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
امام جمعه شهرستان خوشاب:

ایمان به خدا را در عمل نشان دهید

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی با تأکید بر اینکه ایمان آوردن به خدا فقط زبانی نیست، بیان کرد: مسئولان و مردم باید در عمل با انجام درست وظایف‌شان ایمان به خدا را ثابت کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام سید‌قاسم دهقانی، امام جمعه شهرستان خوشاب، 15 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب با اشاره به اینکه ایمان آوردن به خدا فقط زبانی نیست و باید در عمل آن‌را نشان داد، گفت: مسئولان باید ایمان خود را با کوتاهی نکردن در خدمت‌رسانی به مردم نشان بدهند.
وی با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان کرد: در زیارت عاشورا می‌خوانیم خدایا لعنت کن ظالمان را، و آخرین آنها را که در حق محمد و آل محمد ظلم کردند.
خطیب جمعه خوشاب با سفارش به مداحان برای انتخاب اشعار مناسب مداحی و داشتن خلوص در کار، بیان کرد: به جوانان میدان داده شود و از تصاویر نامناسب در مراسم عزاداری استفاده نشود.
دهقانی با بیان اینکه نوحه‌سرایی و مداحی مجوزی برای گناه کردن نیست، تصریح کرد: جلسات عزاداری حضرت سید‌الشهدا(ع) باید با معرفت و برای نزدیک شدن به خدا و ائمه اطهار(ع) باشد و در این جلسات رنگ و بوی خدایی وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در خوشاب با اشاره به اینکه پیام بزرگ عاشورا عدم سازش و تسلیم در برابر ظالم و ستمگران است، گفت: ایستادگی در برابر دشمن هزینه دارد؛ برخی افراد می‌گویند با دشمن باید سازش کرد وگرنه باید هزینه بدهیم. از بدو اسلام تا به امروز ایستادگی در برابر ظلم و ستم هزینه داشته است، مگر ملت ایران برای رسیدن به آرمان‌ها و اصول خودشان چند صد هزار شهید تقدیم انقلاب نکردند، مگر ما هنوز برای رسیدن به اصول و آرمان‌های انقلاب هزینه نمی دهیم، ما در مکتب حسینی بزرگ شدیم و سازش با دشمن هرگز امکان ندارد.
وی با بیان اینکه برخی دلدادگان‌ به غرب و اروپا نگاه‌شان به چراغ سبز دشمن است، اظهار کرد: تاریخ جنگ ایران و عراق را فراموش نکنید؛ در مقابل ایران فقط عراق نبود و بنابر اسناد موجود 44 کشور در مقابل ایران بودند.
خطیب جمعه خوشاب با تأکید بر اینکه دشمنان انقلاب با آرمان‌های ایران مشکل دارند، افزود: اگر ما مشکلاتی در کشور داریم باید با توجه به ظرفیت‌های داخلی و با وحدت و همدلی حل شود.
حجت‌الاسلام دهقانی با اشاره به اختلافات اعضای شورای اسلامی شهر سلطان‌آباد، گفت: عزیزانی که می‌خواهند با عنوان تفرقه از میادین خدمت کناره‌گیری کنند این کار را نکنند و با اتحاد و انسجام نوکری مردم را بکنند. ما باید انسجام و وحدت داشته باشیم.
وی اظهار کرد: تاوان اختلاف مسئولان را مردم می‌دهند و در صورت گسترش اختلافات و حاشیه‌سازی هدف غایی و نهایی که خدمت به مردم است محقق نخواهد شد و از مشکلات اصلی مردم و از انجام کارهای مهم باز خواهند ماند.
علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام
captcha