امام جمعه جدید بیله‌سوار مغان معرفی شد
کد خبر: 3840548
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

امام جمعه جدید بیله‌سوار مغان معرفی شد

گروه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام جابر عزیزی به‌عنوان امام جمعه جدید شهرستان مرزی بیله‌سوار مغان معرفی شد.

امام جمعه جدید بیله‌سوار مغان معرفی شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام جابر عزیزی، روز گذشته، ۱۵ شهریورماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به‌عنوان امام جمعه جدید شهرستان مرزی بیله‌سوار مغان معرفی شد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم به فضیلت نماز جمعه پرداخت و گفت: نماز جمعه هدیه و برکتی بزرگ از طرف خداوند متعال به مردم است.

وی با اشاره به نقش و قدرت نماز جمعه در ایجاد تجمع بزرگ عبادی و سیاسی گفت: هیچ حزب و گروه سیاسی حتی با صرف هزینه‌های کلان قدرت جمع کردن افراد را به‌صورت دلخواه ندارند، اما در نماز جمعه‌های ما هر هفته ده‌ها هزار نفر در مساجد و مصلا‌ها گردهم آمده و به عبادت می‌پردازند.

وی افزود: اهمیت نماز جمعه به حدی است که خداوند متعال سور‌های به این نام نازل کرده و زیربنای تمدن اسلامی را در نماز جمعه ذکر کرده است.

آیت‌الله عاملی جایگاه نماز جمعه را در جامعه اسلامی بسیار والا ذکر کرده و بر حضور گسترده مردم در آن تأکید کرد.

وی در این آیین که با حضور مسئولان و ریش‌سفیدان و شهروندان بیله‌سوار برگزار شد، از نقش مرحوم حجت‌الاسلام جدایی امام جمعه فقید بیله‌سوار در توسعه شهرستان تجلیل کرده و حجت‌الاسلام جابر عزیزی را به‌عنوان امام جمعه جدید این شهرستان مرزی معرفی کرد.

حجت‌الاسلام عزیزی از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه و دانشگاه بوده و علاوه بر تحصیلات حوزوی صاحب‌نظر در علوم تربیتی و روانشناسی نیز است.

در این آیین بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز به نقش معنوی ائمه جمعه در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: مدیران باید از راهنمای‌های امامان جمعه کمال استفاده را کرده و همراه و همگام با آن‌ها در خدمت به مردم بکوشند.

وی شهرستان بیله‌سوار را پیشانی ایران اسلامی و یکی از مناطق میزبان اتباع خارجی ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر رشد و توسعه این شهرستان تسریع یافته و دولت پروژه‌های خوبی در آن اجرایی کرده است.

وی با اشاره به مشکل راه در شمال استان گفت: برای پروژه‌های راه‌سازی منطقه مغان از اصلاندوز تا پارس‌آباد ـ بیله‌سوار و گرمی مغان اعتبار ملی در نظر گرفته شده و طی چند سال پروژه‌های بزرگراهی در منطقه اجرا خواهد شد.

ندایی همچنین به نقش بیله‌سوار در طرح منطقه آزاد صنعتی - تجاری استان و نیز اجرایی شدن بخش زیادی از طرح پایاب خداآفرین در آن اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح‌ها تحول بزرگی در منطقه صورت خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: توافق خوبی بین استاندار اردبیل با مدیران عامل بانک‌های کشور برای اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا‌های منطقه از جمله بیله‌سوار صورت گرفته و با اجرایی شدن آن مشکل آب شرب منطقه رفع خواهد شد.

انتهای پیام

captcha