تقویت فرهنگ جامعه از طریق فضای مجازی با سوگواره «مهر محرم»
کد خبر: 3840879
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

تقویت فرهنگ جامعه از طریق فضای مجازی با سوگواره «مهر محرم»

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برگزاری سوگواره مهر محرم را در تقویت فرهنگ جامعه از طریق فضای مجازی مؤثر و مفید برشمرد.

سوگواره مهر محرم، در تقویت فرهنگ جامعه از طریق فضای مجازی موثر است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 17 شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار دبیرخانه دائمی سوگواره بین‌المللی مهر محرم در سمنان گفت: این سوگواره در بخش‌های مختلف مرتبط به فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز که دشمنان تلاش دارند با تهاجم فرهنگی از طریق فضای مجازی، فرهنگ بومی و مذهبی را تضعیف کنند، گفت:  برگزاری چنین جشنواره‌هایی با تأکید بر فضای مجازی می‌تواند در تقویت فرهنگ مثمر باشد.

محمدصادق افراسیابی، معاون فرهنگ‌سازی و کسب و کارهای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار کرد: مرکز رسانه‌های دیجیتال به سمت ایجاد پویش تولید محتوا در فضای مجازی می‌رود و سوگواره مهر محرم نیز در این مسیر گام برخواهد داشت.

به گفته وی، در مرکز فناوری اطلاعات به‌عنوان دستگاه حاکمتی کمک می‌کنیم این سوگواره به بهترین نحو به‌صورت برون مرزی هم حمایت شود.

افراسیابی با اشاره به اهمیت تولید محتوا یادآور شد: ١٠ هزار ملیارد تومان در دو سال گذشته پهنای باند به مردم فروخته شده است که متأسفانه سهم کمی به تولیدکنندگان محتوا اختصاص داده می‌شود و برنامه مرکز فناوری دیجیتال وزرات فرهنگ و ارشاد این است که این سهم را افزایش دهد.

میثم قدس‌پور، دبیر سوگواره بین‌المللی مهر محرم نیز در این نشست با اشاره به اینکه سوگواره مهر محرم در حال حاضر از جایگاه خوبی در تولید محتوا و مشارکت هنرمندان و مستند‌سازان از تمامی استان‌های کشور و سراسر جهان بخصوص کشورهای مسلمان برخوردار است، متذکر شد: امسال با راه‌اندازی پویش جهانی مهر محرم با هشتگ‌های فارسی #مهر_محرم #مهر_حسینی و عربی #حب_الحسین_یجمعنا #حب_الحسین_یرفعنا و انگلیسی #hussainUnitsUs و #kindMoharram به‌دنبال نقش‌آفرینی فعال‌تر در حوزه فضای مجازی و افزایش مشارکت مردمی در تولید محتوای دیجیتال عاشورایی هستیم.

وی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه رسانه‌های دیجیتال مهر محرم، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.mehremoharram.ir و مطالعه فراخوان هر بخش نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند و سی‌ام آبان‌ماه آخرین مهلت شرکت در این مسابقه است.

انتهای پیام

captcha