نگاهی به برنامه‌های ۱۲۰۰ کانون مساجد فارس در ایام محرم و صفر
کد خبر: 3841014
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

نگاهی به برنامه‌های ۱۲۰۰ کانون مساجد فارس در ایام محرم و صفر

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس از اجرای سوگواری‌های حسینی در یک هزار و ۲۰۰ کانون مساجد این استان خبر داد و گفت: علاوه بر عزاداری، برنامه‌های متنوع دیگری نیز طی ایام محرم و صفر در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 17 شهریورماه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت: بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فارس همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام مراسم عزاداری و سوگواری محرم را با عشق به سالار شهیدان کربلا و به‌صورت خودجوش برگزار می‌کنند که هر ساله مورد استقبال عموم ارادتمندان خاندان اهل بیت(ع) قرار می‌گیرد.

وی به تشریح برنامه‌های ایام محرم در این كانون‌ها پرداخت و افزود: كانون‌های مساجد فارس با برافراشتن پرچم‌ها و پارچه‌های سیاه در مساجد و خیابان‌های اطراف آن برنامه‌های محرم را آغاز كرده‌اند.

امیدی ادامه داد: دعوت از سخنرانان استانی و کشوری در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و هیئت‌های مذهبی برای تبیین قیام حسینی و بیان اهداف آن حضرت و خرافه‌زدایی و تحریف‌زدایی از چهره نورانی اسلام و قیام امام حسین(ع) و ارسال پیامک‌های ویژه محرم و اطلاع‌رسانی مراسم‌ها از جمله فعالیت‌های این كانون‌ها در ایام محرم است.

مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس گفت: برنامه‌های ویژه این ایام از طریق وبگاه ستاد هماهنگی و کانال‌های اختصاصی در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های مجازی به‌منظور دعوت از مسئولان، اصحاب مساجد و اعضای کانون‌های فرهنگی برای حضور پرشور از برنامه‌های محرم اطلاع‌رسانی می‌شوند.

وی، برپایی محافل تعزیه‌خوانی را یکی از برنامه‌های شاخص ماه محرم کانون‌های مساجد فارس برشمرد و افزود: اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا مقارن با اذان و به هنگام عزاداری، برپایی خیمه‌های عزاداری حسینی به‌همت کانون‌های مساجد شهرستا‌ ها و اجرای برنامه‌های ویژه هفته امر به معروف و نهی از منکر در هفته احیای این فریضتین در ماه محرم از دیگر برنامه‌های این كانون‌هاست.

امیدی بیان كرد: کانون‌های مساجد استان برنامه‌هایی نظیر دیدار و تکریم پیشکسوتان عزاداری و پیرغلامان حضرت امام حسین(ع)، مسابقات فرهنگی و هنری، حفظ زیارت عاشورا، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و پوستر با موضوع محرم و عاشورا، تهیه و توزیع ویژه‌نامه و پوستر، تعزیه‌خوانی، محافل قرآنی، ختم صلوات و قرآن و مرثیه‌خوانی را تا پایان ماه صفر در برنامه‌های خود گنجانیده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس همچنین گفت: طرح سراسری «تلاوت قرآن كریم در شب عاشورا» با استفاده از ظرفیت‌های مردمی از جمله كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با همكاری شبكه قرآن و معارف سیما در مساجد كشور در روز دوشنبه، 18 شهریور مقارن با شب عاشورای حسینی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء اجرا می شود که اطلاع‌رسانی اجرای این طرح به بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی ـ هنری فعال در مساجد استان انجام شده است.
انتهای پیام

captcha