راهپیمایی موکب حافظان قرآن در کربلا + عکس
کد خبر: 3841159
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
در آستانه عاشورای حسینی انجام شد؛

راهپیمایی موکب حافظان قرآن در کربلا + عکس

گروه بین‌الملل ـ طبق سنتی سالانه در ماه محرم و برای یازدهمین سال متوالی، راهپیمایی موکب حافظان قرآن با مشارکت 350 حافظ قرآن از سه استان‌ عراق در بین‎الحرمین برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از dar-alquran.org، این راهپیمایی قرآنی به همت دارالقرآن آستان حسینی و با مشارکت حافظان قرآن از سه استان بابل، ذی قار و کربلا برگزار شد.
 
صفاء السیلاوی، مسئول مرکز رسانه قرآنی آستان حسینی، در این باره گفت: 350 حافظ قرآن، که از قرآن‌آموزان طرح هزار حافظ قرآن آستان حسینی بودند، در این راهپیمایی سالانه قرآنی شرکت کردند.

وی در ادامه هدف از برگزاری این راهپیمایی را نمایش واقعی و عملی حدیث شریف پیامبر(ص) که فرمودند: «اني تارك فيكم الثقلين كتاب الله وعترتي أهل بيتي: من دو چیز گرانبها را به در میان شما باقی می‌گذارم، کتاب خدا و عترت (اهل بیتم)» دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) و قرآن جدانشدنی هستند.
 
احمد الشامی، مسئول کمیته برگزارکننده موکب، نیز در این باره گفت: شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که شماری از مداحان و مبتهلان نیز آن‌ها را همراهی می‌کردند، شعارهای حسینی سر دادند و با اباعبدالله الحسین(ع) تجدید بیعت کردند.
 
وی افزود: این راهپیمایی حسینی از حرم حضرت عباس(ع) آغاز شد و حافظان قرآن کریم پس از عبور از منطقه بین‌الحرمین وارد حرم اباعبدالله الحسین(ع) شدند.
 
یادآور می‌شود راهپیمایی قرآنی حافظان کتاب خدا از 11  سال پیش و همزمان با تأسیس دارالقرآن آستان حسینی در دهه اول محرم برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha