جزئیات حادثه در کربلا/ 16 شهید و 120 زخمی
کد خبر: 3841387
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

جزئیات حادثه در کربلا/ 16 شهید و 120 زخمی

گروه جامعه ــ نماینده سازمان حج و زیارت در کربلای معلی اعلام کرد: بر اثر ازدحام جمعیت در جریان مراسم عاشورا، 16 زائر حسینی جان خود را از دست دادند که در میان آن‌ها هیچ زائر ایرانی وجود ندارد.

فوری////جزئیات حادثه در کربلا / 16 شهید و 120 زخمیبه گزارش ایکنا؛ نماینده سازمان حج و زیارت در کربلای معلی از جان باختن 16 زائر حسینی بر اثر ازدحام جمعیت در جریان مراسم امروز عاشورای حسینی خبر داد که در میان آن‌ها هیچ زائر ایرانی وجود ندارد. 

محسن نظافتی که از شبکه خبر و به شکل مستقیم از کربلای معلی سخن می‌گفت، اظهار کرد: در این حادثه همچنین 120 نفر زخمی شده‌اند که چهار نفر از این تعداد ایرانی بوده‌اند، یک نفر از مجروحان ایرانی سرپایی مرخص شده است و بقیه نیز فردا ترخیص می‌شوند. 

وی همچنین فروریختن دیوار حرم در بخش باب‌الرجاء را تکذیب و عامل این حادثه را صرفاً ازدحام جمعیت دانست. 

بنابر این گزارش، بعضی منابع غیررسمی علت حادثه را ازدحام جمعیت حین برگزاری آئین هروله طویریج عنوان کرده‌اند.

این مراسم از نام روستا و قبیله‌ای در نزدیکی کربلا گرفته شده است. ظاهراً اهالی این روستا در زمان امام حسین(ع) در واقعه کربلا می‌خواسته‌اند به یاری فرزند رسول خدا بروند، اما به موقع نرسیده‌اند و از آن سال به بعد، دیگر شیعیان عراق هم به آن روستا که امروزه یک شهرستان است، می‌روند و از آنجا تا کربلا را می‌دوند تا ندامت خود را از این رو نشان دهند.

انتهای پیام

captcha