پروژه چند میلیون دلاری ساخت مسجد در شمال نیوزیلند
کد خبر: 3841433
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

پروژه چند میلیون دلاری ساخت مسجد در شمال نیوزیلند

گروه بین‌الملل ــ با افزایش جمعیت مسلمانان در شهر «پالمرستون‌نورث» نیوزیلند و ناکافی بودن فضای مسجد کنونی، مسلمانان این شهر قصد دارند مسجد بزرگتری بسازند.

پروژه چند میلیون دلاری ساخت مسجد در شمال نیوزیلند/ ادیت شدهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ابوت اسلام، رشد جمعیت مسلمانان در شهر پالمرستون‌نورث، در شمال نیوزیلند، نیاز به یک مسجد بزرگتر برای اقامه نماز و برگزاری مراسم دینی را ایجاد کرده است.

تنها مسجد شهر پالمرستون‌نورث در منطقه «کوک سنت» واقع است که ظرفیت کمی دارد. قبلاً پیش‌بینی می‌شد این مسجد تا 15 سال آینده جوابگوی مسلمانان باشد، اما رشد زیاد جمعیت مسلمانان پس از حادثه حمله به مساجد «کرایست چرچ» نیاز به مکانی بزرگتر را به وجود آورده است.

«ریاض رحمان»، رئیس انجمن اسلامی منطقه، در این باره گفت: برای برپایی نمازهای جمعه به جایی بزرگتر نیاز داریم. در مناسبتی همچون عید فطر 1500 نمازگراز در مسجد این شهر گرد آمدند و فضا برای همگان کافی نبود.

«ذوالفقار بات»، یکی از اعضای شورای مسجد پالمرستون نورث، نیز گفت: در دهه اخیر مردم از ساخت مساجد در شهرهای دیگر نیوزیلند استقبال و هزینه ساخت آن را تأمین کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: به محض اینکه پروژه ساخت یک مسجد را آغاز کنید، کمک‌های مالی از هر سو روانه می‌شود. ما انتظار داریم پس از نهایی شدن طرح این مسجد، کمک‌های مالی مسلمانان را دریافت کنیم.

یادآور می‌شود در اوایل قرن بیستم گروهی از مهاجران مسلمان از جنوب آسیا و شرق اروپا در نیوزیلند ساکن شدند. از دهه 1970 موجی از مهاجران مسلمان اهل فیجی وارد این کشور شدند و از دهه 1990 به بعد، مهاجرت مسلمانان از کشورهای جنگ‌زده و بی‌ثبات سیاسی به نیوزیلند شدت یافت. اکنون مسلمانان یک درصد از جمعیت 4.5 میلیون نفری نیوزیلند را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha