پناه بردن به آیات الهی راه برون‌رفت از مشکلات است
کد خبر: 3841774
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

پناه بردن به آیات الهی راه برون‌رفت از مشکلات است

گروه معارف ــ یک کارشناس مذهبی با بیان این‌که زندگی پر از فراز و نشیب است و باید خود را برای ناهمواری‌های زندگی آماده کنیم، گفت: برای رفع هرگونه مشکل باید به نسخه اصلی دینی مراجعه کرد، پناه بردن به آیات الهی راه برون‌رفت از مشکلات است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صادق صلواتیان، کارشناس مذهبی اراک عصر روز گذشته، ۲۱ شهریور در همایش رهروان زینبی که در بقعه امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون(س) اراک برگزار شد، گفت: دنیا میدان مسابقه است و برخی در این میدان پیروز و برخی شکست‌خورده و بازنده هستند.

وی راه موفقیت و پیروزی در میدان زندگی را عمل به آیات الهی دانست و با اشاره به رویداد اخیر دختر آبی، بیان کرد: دشمن قصد دارد بانوان را با مسائل حاشیه‌ای سرگرم کند، حق بانوان ما با رفتن به استادیوم ورزشی، حضور در خیابان با دوچرخه ادا نمی‌شود، حق بانوان این است وقتی برای مرخصی زایمان می‌روند نگران بازگشت به کار نباشند، بانوان هشیار باشند و فریب توطئه دشمنان را نخورند.

حجت‌الاسلام صلواتیان به فرمایش امام راحل که فرمودند: از دامان زن مرد به معراج می‌رود استناد کرد و افزود: ایران اسلامی بیش از ۶ هزار شهیده در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و اسلام کرده است، این بانوان الگوهای دختران نوجوان و جوان امروزی هستند که باید ابعاد مختلف زندگی ایشان برای آنان تبیین و معرفی شوند.

وی به آیه ۳۵ سوره مبارکه «احزاب» که می‌فرماید: «الْمُسْلِمِینَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُوْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَ الْقَانِتِینَ وَ الْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِینَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِینَ وَ الصَّابِرَاتِ وَ الْخَاشِعِینَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِینَ وَ الْمُتَصَدِّقَاتِ وَ الصَّآئِمِینَ وَالصَّآئِمَاتِ وَالْحَافِظِینَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحَافِظَاتِ وَ الذَّاکِرِینَ اللَّهَ کَثِیراً وَالذَّاکِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُم مَّغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظِیماً» اشاره کرد و افزود: باید در همه حال مراقب زبان‌هایمان باشیم، حرف و راز دیگران امانت است و باید از این امانت پاسداری کرد.

حجت‌الاسلام صلواتیان بیان کرد: ایمان در قالب رابطه انسان با خدا و رابطه با مردم تعریف می‌شود، ‌مؤمن واقعی ایمان به غیب دارد و نماز و روزه در زندگی او اثرات و برکات مثبتی دارد‌ ایمان به غیب قبول داشتن آن چیزی است که به چشم ظاهر در نمی‌آید.

پناه بردن به آیات الهی راه برون‌رفت از مشکلات است

وی با بیان این مطلب که زندگی پر از فراز و نشیب است و باید خود را برای ناهمواری‌های زندگی آماده کنیم، ادامه‌ داد: برای رفع هرگونه مشکل باید به نسخه اصلی دینی مراجعه کرد، پناه بردن به آیات الهی راه برون‌رفت از مشکلات است.

وی از بانوان خواست تا صادق باشند و هیچگاه دروغ بر زبان جاری نسازند، مهریه بالا را ظلم در حق بانوان دانست، همچنین جاری ساختن این جمله که مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته را ظلم بزرگی در حق بانوان بیان کرد. وی بانوان را توصیه کرد تا آیات ولایت را بررسی کنند، همچنین مضمون آیه ولایت را همراه با بخشش دانست.

وی در خصوص نذر هم گفت: نذرها همیشه نذر خوراکی نیستند، غیبت نکردن، پرهیز از دروغ، اصلاح رابطه بین زن و شوهر هم از جمله نذرهای مطروحه است. عفت و حیا دو شاخصه مهم انسانی است که در رابطه با بانوان و آقایان صدق می‌کند.

انتهای پیام

captcha