اخراج نامزد انتخابات فدرال کانادا به دلیل توهین به مسلمانان
کد خبر: 3841818
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

اخراج نامزد انتخابات فدرال کانادا به دلیل توهین به مسلمانان

گروه بین‌الملل ـ نامزدی در انتخابات فدرال در شهر «سیمکو» در ایالت «انتاریو» کانادا به دلیل هتک حرمت به پیامبر اسلام و مسلمانان از حزب خود اخراج شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ اریک شومان، نامزد حزب سبز در انتخابات فدرال در شهر سیمکو از توابع ایالت انتاریو کانادا عکسی از پس مانده خوک سرخ شده را در حساب خود در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت و زیر آن نوشت: «پس مانده خوک را برای معترضان به کاریکاتور محمد به دانمارک فرستادیم».

مصطفی فاروق، رئیس شورای ملی مسلمانان کانادا با انتقاد از این اقدام شومان از الیزابت می، رئیس حزب سبز کانادا درخواست کرد تا به دلیل هتک حرمت به پیامبر اسلام و مسلمانان آنچه در رابطه با نامزد هتاک لازم است انجام دهد.

فاروق طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «ما طرفدار حفظ آزادی بیان تمام مردم کانادا هستیم. اما این فرد صلاحیت اخلاقی برای نامزدی در انتخابات را ندارد و باید از نامزدی کنار گذاشته شود.»

الیزابت می، رئیس حزب سبز کانادا نیز به درخواست رئیس شورای ملی مسلمانان کانادا واکنش مثبت نشان داد و اعلام کرد که اریک شومان از نامزدی در انتخابات عزل و از حزب سبز نیز اخراج شده است.

از سوی دیگر حزب سبز کانادا نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این حزب با افکار زن‌ستیز، اسلام‌هراسی، آنتی سمیتیزم، هموفوبی و نفرت‌پراکنی تسامح نخواهد کرد.

اقدام علیه مسلمانان، مهاجرت و وضعیت مهاجران از جمله محورهای مهم سخنرانی‌های نامزدهای انتخابات مجلس فدرال کانادا که روز دوشنبه 21 اکتبر آینده برگزار می شود، است.

انتهای پیام
captcha