پژوهشی درباره تبعیضات فرقه‌ای در بحرین
کد خبر: 3842002
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

پژوهشی درباره تبعیضات فرقه‌ای در بحرین

 گروه بین‌الملل ــ مرکز «گفت‌وگو و تسامح» در بحرین، پژوهشی با عنوان «تبعیض مذهبی در بحرین» به منظور بررسی وضعیت آزادی‌های دینی در این کشور انجام داده است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «اللؤلؤة»، مرکز گفت‌وگو و تسامح بحرین با هدف روشن‌شدن وضعیت آزادی‌های دینی و میزان احترام به این آزادی‌ها در بحرین، با استفاده از گزارش‌های وزارت خارجه آمریکا از این کشور در سال‌های 2011 تا 2017، اقدام به تهیه پژوهشی درباره تبعیضات فرقه‌ای و مذهبی در بحرین کرده است.
 
این پژوهش به روش‌های مختلف به تبعیض مذهبی می‌پردازد و آن را به دو بخش تقسیم می‌کند که بخش نخست آن به حقوق عمومی افراد و فرقه‌ها ارتباط دارد و بخش دوم سطح حقوق دینی این فرقه‌ها را بررسی می‌کند.
 
هر دو بخش این پژوهش به این دلیل که اجرای آن به عهده یک گروه یا طایفه مذهبی خاص قرار می‌گیرد، با عنوان «تبعیض مذهبی» نام‌گذاری شده است.
 
 بر اساس گزارش‌هایی که در این پژوهش از آن‌ها استفاده شده، مذهب شیعه در کشور بحرین بیش از مذاهب دیگر در معرض تبعیض مذهبی قرار دارد.
 
در این پژوهش توصیه‌های وزارت خارجه آمریکا به دولت بحرین نیز درج شده است که شامل ارائه فرصت شغلی و خدمات عمومی به شیعیان این کشور و جلوگیری از ایجاد تبعیض علیه شیعیان است.
 
انتهای پیام
captcha