بیانیه انصارالله درباره حمله پهپادی به عمق عربستان
کد خبر: 3842021
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

بیانیه انصارالله درباره حمله پهپادی به عمق عربستان

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای جزئیات حمله پهپادی امروز به تأسیسات شرکت نفتی «آرامکو» در عربستان سعودی را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «انصارالله»، نیروی هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، صبح امروز، 23 شهریورماه، دومین عملیات پهپادی خود را در عمق خاک عربستان انجام داد و دو کارگاه متعلق به تأسیسات نفتی آرامکو را هدف قرار دادند.
 
در همین رابطه یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در بیانیه‌ای تأکید کرد: نیروی پهپادی انصارالله یمن امروز در دومین عملیات علیه تأسیسات عربستان با 10 فروند پهپاد به خاک این کشور نفوذ کرد و دو پالایشگاه بقیق و خریص وابسته به شرکت نفتی آرامکو در شرق عربستان را هدف قرار داد.
 
سریع افزود: این عملیات در پاسخ به جنایات و تجاوزهای عربستان در یمن و پس از یک‌سری عملیات دقیق اطلاعاتی و رصد مواضع عربستان انجام شده است.
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: بانک اهداف نیروهای مسلح یمن روز به روز گسترش می‌یابد و عملیات آینده عملیاتی سهمگین‌تر برای دشمن خواهد بود. نیروهای متجاوز عربستان نیز راهی جز توقف جنگ و پایان دادن به محاصره ملت یمن نخواهند داشت.
 
جنبش انصارالله یمن، ۲۶ مردادماه سال جاری نیز میدان نفتی و پالایشگاه الشیبه وابسته به شرکت‌ آرامکو در شرق عربستان را، که بزرگترین منطقه نفتی استراتژیک در این کشور به شمار می‌رود، با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد هدف قرار داد. این میدان نفتی در مرزهای عربستان و امارات واقع شده و قابلیت تولید بیش از یک میلیارد بشکه نفت را دارد.
 
«عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله، در پیامی سلسله عملیات پهپادی یمن علیه مواضع عربستان را حامل پیامی مهم به نیروهای متجاوز سعودی خواند و اعلام کرد که ملت یمن هرگز در برابر تجاوزهای عربستان سر تسلیم فرود نخواهد آورد.
 
انتهای پیام
 
captcha