مهر تأیید عربستان بر حمله پهپادی به تأسیسات نفتی
کد خبر: 3841909
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

مهر تأیید عربستان بر حمله پهپادی به تأسیسات نفتی

گروه بین‌الملل ــ وزارت کشور عربستان صبح امروز، 23 شهریورماه، وقوع آتش‌سوزی در دو کارگاه متعلق به تأسیسات نفتی آرامکو واقع در استان «بقیق» این کشور بر اثر حملات پهپادی را تأیید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، وزارت کشور عربستان با تأکید اینکه این آتش‌سوزی بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین صورت گرفته است، اعلام کرد: آتش‌سوزی در این دو کارگاه مهار شده است.

«منصور الترکی»، سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان، اعلام کرد: در ساعت چهار صبح امروز، 23 شهریورماه، به وقت محلی تیم‌های امنیت صنعتی شرکت آرامکو برای خاموش‌ کردن آتش‌سوزی در دو میدان نفتی این شرکت در استان «بقیق» وارد عمل شدند.

وی افزود: این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار دادن این شرکت با پهپاد بوده است، در حالی که جلوی آتش و افزایش گستره آن گرفته شده است و تیم‌های تحقیقاتی وارد عمل شده‌اند.
 
جنبش انصارالله یمن 26 مردادماه سال جاری میدان نفتی و پالایشگاه الشیبه وابسته به شرکت‌ آرامکو عربستان را با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد هدف قرار داد. این میدان نفتی در مرزهای عربستان و امارات واقع شده و قابلیت تولید بیش از یک میلیارد بشکه نفت را دارد.
 
انتهای پیام
captcha