جشنواره دوسالانه «عکس نور» برگزار می‌شود
کد خبر: 3842064
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

جشنواره دوسالانه «عکس نور» برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ دبیر بخش استانی چهارمین جشنواره دو سالانه «عکس نور» در لرستان از برگزاری چهارمین دوره این جشنواره در ۲۳ آبان سال‌جاری در تهران خبر داد.

جشنواره دوسالانه «عکس نور» برگزار می‌شودمحسن مرادی، دبیر بخش استانی چهارمین جشنواره دو سالانه عکس نور در لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری این جشنواره در 23 آبان سال‌جاری در تهران خبر داد.

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری، تلاش برای معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های ایران اسلامی، ارتقای ارتباط میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور، تلاش برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، استعدادیابی از میان نوجوانان و جوانان و حفظ انسجام هنرمندان عکاس متعهد و تولید آثار فاخر هنر ارزشمند عکاسی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

مرادی بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، رونق تولید و ترویج فرهنگ حمایت و مصرف از کالای ایرانی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی فرارو و نگاهی نو به دفاع عزت آفرین و غیرتمند اقوام مختلف کشور را از موضوعات و محورهای چهارمین جشنواره دو سالانه عکس نور برشمرد و گفت: معرفی مبارزان انقلابی بومی، توانمندی‌ها و شکوه عزت، اقتدار، سازندگی و پیشرفت در چهلمین سال تأسیس و تشکیل بسیج، سالم سازی فضای اجتماعی با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، نشاط بخشی، امید آفرینی و تقویت روحیه امید در جامعه اسلامی، نقش مادران و همسران در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و تداوم مقاومت و مبارزه با استکبار از دیگر محورهای این جشنواره است.

دبیر بخش استانی چهارمین جشنواره دو سالانه عکس نور در لرستان با بیان این‌که چهارمین جشنواره ملی دوسالانه عکس نور در دو بخش ویژه، مختص عکاسان شبکه عکس بسیج و بخش آزاد، برای عموم عکاسان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در بخش آزاد محدودیتی برای شرکت عکاسان استانی وجود نخواهد داشت و عکاسان باید آثارشان را در قالب مجموعه یعنی 7 تا 12 فریم ارسال کنند و تک عکس در هیچ یک از بخش‌ها پذیرفته نخواهد شد.

وی بیان کرد: عکس‌های ارسال شده به جشنواره باید با دوربین عکاسی و یا تلفن همراه گرفته شده باشند به شرط آن که آثار دارای کیفیت مطلوب و قابل ارائه در این رقابت باشد.
وی ادامه داد: آثار در قالب مجموعه عکس با محوریت ایده‌پروری مستند یا غیرمستند در هریک از موضوعات منتخب نهایی پذیرفته می‌شوند و از میان مجموعه‌های ارسالی داوری به‌عمل خواهد آمد و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهداء خواهد شد.

مرادی درخصوص تقویم اجرایی این جشنواره با بیان این‌که آخرین مهلت دریافت آثار 20 مهر و انتشار اسامی شرکت کنندگان 28 مهر است، افزود: انتخاب و داوری آثار چهارم آبان، انتشار اسامی راه یافتگان هفتم آبان، افتتاحیه و اهدای جوایز در 23 آبان خواهد بود.

دبیر بخش استانی چهارمین جشنواره دو سالانه عکس نور در لرستان با اشاره به این‌که عکاسان لرستانی می‌توانند با مراجعه به سایت torfehonar.ir نسبت به ثبت‌نام جهت حضور در چهارمین جشنواره ملی دو سالانه عکس نور اقدام کنند، تصریح کرد: باتوجه به وجود عکاسان حرفه‌ای در استان لرستان انتظار می‌رود که لرستان مانند سال‌های گذشته در این جشنواره ملی به خوبی بدرخشد.

انتهای پیام

captcha