آموزش ۱۲۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «سیدالشهدا» سراب
کد خبر: 3842333
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

آموزش ۱۲۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «سیدالشهدا» سراب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی سیدالشهدا سراب، با بیان اینکه ۱۲۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش ۱۲۰ قرآن آموز در مؤسسه قرآنی «سیدالشهداء» سراب

ابوالقاسم کمالی، مدیر مؤسسه قرآنی «سیدالشهدا» سراب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 120 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.

وی با اشاره به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان مؤسسه اشاره کرد و افزود: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.

کمالی ضمن بازگو کردن ثواب ويژه خواندن متن عربى قرآن ادامه داد: خواندن متن عربى قرآن، ثواب ويژه دارد و خواندن ترجمه قرآن، جاى آن را نمى‌گيرد. يكى از مسائلى كه در قرآن و روايات پيشوايان معصوم، مورد تأكيد فراوان قرار گرفته، خواندن و تلاوت قرآن كريم است و اين عمل، يكى از سنت‌هاى حسنه‌اى است كه علما و اوليا و بزرگان دين در طول تاريخ اسلام، به آن اهميت زيادى داده و بر آن تأكيد كرده‌اند، گو اين‌كه خواندن قرآن، سخن گفتن با پروردگار و شنيدن سخنان حضرت ذوالجلال است كه نه تنها ثواب و اجر دارد، بلكه زنگار را از دل‌ها زدوده، قلب‌ها را احيا و از فحشا و منكر منع مى‌كند، هر چند حق تلاوت، منحصر به خواندن نمى‌شود، اما خواندن و عمل كردن مكمل يك‌ديگرند. و اگر عمل كردن و حتى خواندن معناى آن، همراه با تلاوت نباشد، قلب انسان به تدريج مى‌ميرد و يا مانند آهن زنگ مى‌زند.

مدیر مؤسسه قرآنی سیدالشهدا سراب یادآور شد: كسی كه قرآن بخواند شعاع نور نبوت او را فرا می گیرد با این تفاوت كه به او وحی نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha