برگزاری مسابقات «سراج» بدون اعتبار مالی امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 3842339
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
اوحدی بیان کرد:

برگزاری مسابقات «سراج» بدون اعتبار مالی امکان‌پذیر نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم که تا پایان سال بتوانیم پنجمین دوره مسابقات قرآن سراج را با مشارکت دستگاه‌های دیگر برگزار کنیم اما اگر تأمین اعتبار نشود، متأسفانه تأمین اعتبار آن هم برای سازمان امکان‌پذیر نیست.

سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب درباره فعالیت‌های قرآنی ـ دینی فرهنگ‌سراها و کانون‌های فرهنگی ـ هنری گفت: یکی از مأموریت‌های جدی و اصلی این سازمان ترویج قرآن و حمایت‌ از فعالیت‌های قرآنی است. چنانکه یک فرهنگ‌سرا به عنوان فرهنگسرای قرآن فعالیت می‌کند که با مدیریت یکی از قراء و پیشکسوت قرآنی کشورمان اداره می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه البته فعالیت‌های قرآنی فقط به این فرهنگ‌سرا محدود نمی‌شود، ادامه داد: از اقدامات خوبی که در همه فرهنگ‌سراها انجام شده، برگزاری کلاس‌های قرآن رایگان است که شاهد استقبال مطلوبی از سوی علاقه‌مندان هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران اضافه کرد: همچنین حمایت از برنامه‌های قرآنی در مأموریت‌های سازمان فرهنگی ـ هنری است، چنانکه در برخی از مسابقات قرآن چون کارکنان اورژانس کشور، نیروهای مسلح و دانش‌آموزی سازمان فرهنگی ـ هنری حضور داشته است. حمایت‌ از فعالیت‌های قرآنی را در هر قالبی جزء توفیق و مأموریت‌های سازمان می‌دانیم.

اوحدی در پاسخ به سؤال اینکه سرنوشت پنجمین دوره مسابقات قرآنی «سراج» چیست؟ افزود: مسابقات سراج ویژه حمایت از قرآن‌آموزان جلسات قرآن، مؤسسات و کلاس‌های آموزش قرآن شهر تهران بود، اما یکی از مشکلات این سازمان بحث بودجه و اعتبار برنامه‌ای است که با محدودیت‌های جدی روبرو بود. شاید خیلی از دستگاه‌های کشور به دلیل شرایط اقتصادی با مشکلات بودجه‌ای مواجه باشند و بودجه برنامه‌ای سازمان فرهنگی ـ هنری در سال 98 کاملاً صفر است.

وی تأکید کرد: البته تمام تلاشمان را می‌کنیم که تا پایان سال بتوانیم این دوره از مسابقات را با مشارکت و کمک دستگاه‌های دیگر برگزار کنیم، اما اگر تأمین اعتبار نشود، متأسفانه تأمین اعتبار آن برای سازمان هم امکان‌پذیر نیست و امیدواریم با حمایت دستگاه‌ها بتوانیم آن را برگزار کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران درباره میزان مشارکت این سازمان در اربعین 98، بیان کرد: سازمان طبق حضوری که سال گذشته در این مراسم معنوی به عنوان قرارگاه فرهنگی مردمی اربعین داشت، امسال نیز در دو موضوع فعالیت و حضور جدی دارد، یکی در مرزهای کشور مثل سال گذشته گذر فرهنگ و هنر و سینمای سیار را با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار مرز کشور خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه امسال مرز خسروی نیز به روی زائران پیاده روی اربعین باز است، ادامه داد: همچنین طی گذر فرهنگ نیز نمایشگاه مختلف را با موضوعات گوناگون به ویژه فضای سیاسی کشور برپا خواهیم کرد و دیگر اینکه نمایشگاهی با موضوع عبرت داریم.

اوحدی بیان کرد: دومین فعالیت مربوط به جاماندگان اربعین حسینی است که این برنامه با عنوان «دلدادگان اربعین» برگزار می‌شود و افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور یابند، حرکت نمادین در روز اربعین از میدان آئینی امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) را برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از دو میلیون نفر در این مراسم حضور پیدا کردند. البته این حرکت بین‌المللی شده است، به گونه‌ای سال گذشته در هامبورگ، لندن، برلین، تورنتو و بیروت شاهد این حرکت بوده‌ایم و امسال نیز با حمایت‌های هیئت رزمندگان اسلام و سپاه تهران حتماً حرکت جاماندگان اربعین حسینی را با تمام توان برگزار خواهیم کرد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۷:۳۵
0
0
عجیب است که برای دهها اختلاس و رانت و ریخت و پاش در این مملکت پول هستم آن هم نجومی....اما به امور قرآنی که می رسیم ( بودجه صفر ) !!!!!!!!!!!!!!!!!
captcha