اولین اقدام پس از بازگشایی عمره؛ بررسی چگونگی حضور کادر پزشکی ایران در عربستان
کد خبر: 3842468
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
حلی‌ساز به ایکنا گفت:

اولین اقدام پس از بازگشایی عمره؛ بررسی چگونگی حضور کادر پزشکی ایران در عربستان

گروه سلامت ــ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به قطعی نبودن از سرگیری عمره گفت: به محض اعلام سازمان حج و زیارت مبنی بر باز شدن مسیر عمره، مرکز پزشکی حج و زیارت نیز مذاکراتی را با عربستان برای چگونگی حضور کادر پزشکی آغاز می‌کند.

مسیر عمره باز شود، مذاکرات مرکز پزشکی نیز آغاز می‌شودمحمدتقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به سخنان مسئولان حج و زیارت ایران در رابطه با باز شدن مسیر‌های حج عمره به روی زوار ایرانی اظهار کرد: هنوز این موضوع قطعی نشده و عربستان باید شروط ایران برای اعزام زوار را بپذیرد تا این امر عملیاتی شود؛ همین منوال برای ارائه خدمات پزشکی به زوار ایرانی نیز صادق است و مرکز پزشکی حج و زیارت نیز یک‌سری شروط دارد.

وی افزود: هنوز موضوع عمره محل بحث و نظر است؛ به محض قطعی شدن سفر زائران، مرکز پزشکی حج اولین گروهی است که برای ارزیابی شرایط به عربستان سفر می‌کند و برنامه‌ریزی سلامت زائران را انجام می‌دهد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بیان کرد: در سفر عمره کاروان پزشکی نداریم، بلکه یک گروه ثابت به عربستان اعزام می‌شوند، چنانچه مذاکرات مقامات حج ایران و عربستان به نتیجه رسیده و سفر‌های عمره ایرانیان از سر گرفته شود، مراکز پزشکی ایران در عربستان نیز به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار ایرانی بازگشایی می‌شوند.

حلی‎ ساز یادآور شد: به محض اینکه سازمان حج و زیارت به ما اعلام کنند که عمره از سر گرفته می‌شود، مرکز پزشکی حج و زیارت نیز رایزنی‌ها را با طرف عربستانی برای چگونگی حضور کادر پزشکی ایران در این کشور آغاز می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ طی روز‌های اخیر و پس از بازگشت مسئولان حج ایران، سخنانی در رابطه با از سر گرفته شدن عمره پس از ماه صفر سال جاری مطرح شد، اما روز گذشته رئیس سازمان حج و زیارت، باز شدن مسیر عمره را منوط به پذیرش سه شرط تأمین عزت زائران ایرانی، راه‌اندازی دفتر حفظ منافع دو کشور و ارائه مجوز عربستان به زائران خود برای سفر به شهر‌های مقدس ایران از سوی مقام‌های عربستانی دانست.
 
انتهای پیام
captcha