۴۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان نمین کشف و ضبط شد
کد خبر: 3842690
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

۴۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان نمین کشف و ضبط شد

گروه فرهنگی- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ۴۵ قطعه شی تاریخی متعلق به دوران هزاره دوم قبل از میلاد تا دوران سلجوقی در شهرستان نمین کشف و ضبط شد.

۴۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان نمین کشف و ضبط شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، روز گذشته، ۲۵ شهریورماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: ۴۵ قطعه شی تاریخی متعلق به دوران هزاره دوم قبل از میلاد تا دوران سلجوقی در حین بررسی و تحقیقات مراجع انتظامی و قضایی در شهرستان نمین با همکاری شخص تحویل دهنده کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به مطالعات انجام شده از این اشیای تاریخی بیان کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده در این زمینه مشخص شد که این آثار مربوط به دوران مفرغ جدید و اواسط هزاره دوم قبل از میلاد تا دوره سلجوقی به ویژه دوره اتابکان آذربایجان بوده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به منقش‌های روی سکه‌های کشف شده، گفت: بر روی اغلب سکه‌های عناوین السلطان العظم، مظفر ارسلان و اتابک نوشته شده است.
لطفی تصریح کرد: از این آثار کشف شده ۱۴ سکه از جنس مس متعلق به حکومت اتابکان آذربایجان بوده که مربوط به دوره‌های ۵۳۱ تا ۶۲۲ هجری است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به دیگر آثار مکشوفه اظهار کرد: شمشیر، سرنیزه، کوزه و تنگ سفالی خاکستری و النگو از دیگر آثاری است که در این زمینه کشف و ضبط شده است.
انتهای پیام

captcha