پیامدهای حمله به غول نفتی عربستان در شبکه چهار تبیین می‌شود
کد خبر: 3843000
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

پیامدهای حمله به غول نفتی عربستان در شبکه چهار تبیین می‌شود

گروه هنر ــ مجله سیاسی «رودررو» امروز 27 شهریور‌ماه با موضوع «ابعاد و پیامدهای حمله به غول نفتی عربستان» به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، مراد عنادی مجری کارشناس برنامه «رودررو» امشب در میزبانی از کارشناسان مسائل خاورمیانه آقایان سید هادی سیدافقهی و سعدالله زارعی کارشناسان مسائل بین‌الملل، به واکاوی ابعاد و پیامدهای حمله به غول نفتی عربستان می‌پردازد.

روز شنبه گذشته سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو را هدف قرار داد. حمله‌ای که عملاً نیمی از توان غول نفتی عربستان را نابود کرد و تأثیر سریع آن در رشد 10 تا 20 درصدی قیمت جهانی نفت نشان از اهمیت راهبردی این عملیات پیچیده انصارالله یمن دارد. این رویداد علاوه بر پیامدهای اقتصادی برای عربستان و بازار جهانی نفت، از منظر سیاسی و امنیتی هم در حوزه جنگ یمن و تحولات منطقه نقطه عطفی بزرگ به شمار می‌آید. به گونه‌ای که از یک سو توان و قدرت عملیات نظامی یمن را در جنگ با متجاوزان نشان داد و تغییر اساسی در معادلات جنگ یمن را آشکارتر ساخت و از سوی دیگر با موج جدید فرافکنی مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران و طرح دوباره تهدیدهای بی‌اساس علیه ایران همراه شد.
در رودرروی این هفته به بررسی ابعاد مهم و تعیین کننده حمله کمیته‌های مردمی یمن به شرکت نفتی آرامکو در عربستان و پیامدهای آن پرداخته می‌شود.

این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و چهارشنبه ها ساعت 19:00 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

انتهای پیام

captcha