اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران از سوی آمریکا
کد خبر: 3843217
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
با دستور ترامپ صورت گرفت؛

اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران از سوی آمریکا

گروه بین‌الملل ــ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به وزارت خزانه‌داری این کشور دستور افزایش تحریم‌ها علیه ایران را داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز، چهارشنبه، 27 شهریورماه در صفحه خود در توییتر نوشت: به وزارت خزانه‌داری دستور دادم تا تحریم‌های بیشتری را علیه ایران وضع کند.

یادآور می‌شود، آمریکا پس از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند، مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند، ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

انتهای پیام

captcha