کمک 10 میلیارد تومانی مردم هندوستان به مردم سیل‌زده ایران
کد خبر: 3843227
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

کمک 10 میلیارد تومانی مردم هندوستان به مردم سیل‌زده ایران

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در هندوستان با بیان اینکه پس از سیل در کشور، شاهد کمک‌های فراوان مردم هند بودیم، گفت: تقریبا 10 میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شد که بیش از دو میلیارد تومان همان ابتدا به گروه‌های هلال احمر و نزدیک به چهار میلیارد تومان به کمیته امداد اهدا شد.

مکمبنکمبنکمب

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هندوستان در دیدار با آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری که امروز 27 شهریورماه صورت گرفت، اظهار کرد: در پی سیلابی که در ایران اتفاق افتاد، اتفاق عجیبی در هندوستان رخ داد؛ در کنار این سیل ویرانگر، سیل محبت، مهربانی و همدلی‌ها را در هندوستان شاهد بودیم. شیعیان از سراسر هندوستان تماس‌ها و پیام‌های مختلفی با ما برای کمک داشتند و بعد هم به صورت خودجوش کمک‌هایی را جمع‌آوری کردند. ما آن‌ها را نهی می‌کردیم و می‌گفتیم در همین هندوستان فقیر داریم که به ما گفتند این کمک‌ها نیز از سوی فقرا بوده است.

وی ادامه داد: به هر حال شاهد صف طولانی در دفترمان برای کمک به مردم ایران بودیم و تقریبا 10 میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شد؛ بیش از دو میلیارد تومان همان ابتدا به گروه‌های هلال احمر و نزدیک به چهار میلیارد تومان به کمیته امداد اهدا شد. در سفری که من به این‌جا آمدم نیز قرار شد 150 خانه با همین مبلغ آماده شود. همچنین قرار است سه مرکز بهداشت به افتتاح برسد که دو مرکز بهداشت در حمیدیه و یک مرکز بهداشت در اروندکنار است که یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای آماده‌سازی این سه مرکز بهداشت در نظر گرفته شده است. همچنین دو مدرسه در پل دختر ساخته شد که قرار شد روز دوشنبه به مناسبت اول مهر به افتتاح برسند.

نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان گفت: از همه مهم‌تر ابراز عشق و علاقه مردم هندوستان به جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری است و این علاقه‌مندی و وفاداری آن‌ها اهمیت دارد. مردم هندوستان وقتی متوجه سیل در ایران شدند، در دفتر من حضور پیدا کردند و گریه می‌کردند که با توجه به این‌که رهبر ما دل‌آزرده شده است، باید به مردم سیل‌زده کمک کنیم. حتی مقدار زیادی طلا شامل انگشتر و گوشواره به جز آن مبلغی که جمع‌آوری شد، به عنوان کمک به دست ما رسید که تحویل کمیته امداد دادیم.

وی با بیان این‌که برای ابلاغ پیام همدردی مردم هندوستان به مردم ایران در این‌جا حاضر شده‌ام، افزود: همچنین پس از این سیل، باتوجه به این‌که تلفات جانی وجود نداشت، این موضوع در رسانه‌های هند مورد تمجید قرار گرفت.

مهدوی‌پور در ادامه عنوان کرد: تا محرم همین امسال، حدود 12 سمینار در جاهای مختلف با هزینه خودمان برگزار کردیم. همچنین یکی از اهل سنت، 14 جلد کتاب در مورد امیرالمومنین نوشته بود که از این 14 جلد کتاب رونمایی شد و در سمیناری که اردیبهشت‌ماه داشتیم از یک کتاب به نام "نفس رسول" که 13 جلد است، نیز رونمایی شد. ما در هند 760 امام جمعه شیعه داریم.

همچنین در این دیدار آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان هم اظهار کرد: مردم هندوستان ایثار و محبت کردند و این نشان‌دهنده عمل آن‌ها به روایت ائمه اطهار(ع) مبنی بر کمک در هنگام سختی است. از این‌که مردم هندوستان از آن سر دنیا به فکر ما بودند، آن هم با وجود این‌که خودشان با رنج و مشکلاتی مواجه هستند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: نزول رحمت الهی برای ما برکت در بر داشت؛ اگرچه در پی آن سیلاب مقداری از زراعت‌ها از بین رفت ولی امسال محصولات خیلی بیشتر بود. همین سیلاب باعث انس و الفتی در سطح کشور شد و اراجیفی که دشمنان ما عنوان می‌کردند، تماما از بین رفت. آن هم به این دلیل که آن‌ها به چشم خودشان دیدند که مردم از نقاط مختلف کشور برای کمک به این‌جا آمدند و پای کار بودند. عده زیادی از این افراد نیز از معمم‌های ما بودند که بسیار کار و حتی سیل‌بند درست می‌کردند.

آیت‌الله موسوی‌جزایری گفت: خدا را شکر سیل به خوبی مدیریت شد و اصلا تلفات جانی نداشتیم، ضمن این‌که تلفات مالی را هم به حداقل رساندیم. خدا را شکر آب پشت سدها زیاد شد و تالاب‌ها‌ی‌مان که خشک شده بودند مانند دریا پر از آب شدند و حتی به واسطه هورالعظیم، آب هم به کشور عراق اهدا کردیم. همچنین امسال به برکت همین سیلاب، 200 هزار هکتار برنج‌کاری داشتیم که هیچ سالی به این صورت نبود.

انتهای پیام

captcha