تقویت گفتمان مقاومت با دفاع از حرم ائمه(ع)
کد خبر: 3843418
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

تقویت گفتمان مقاومت با دفاع از حرم ائمه(ع)

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به تخریب قبور ائمه توسط گروه‌های تکفیری، بیام کرد: امروز باید گفتمان مقاومت را با دفاع از حرم ائمه تقویت کرد.  

تقویت گفتمان مقاومت با دفاع از حرم ائمهبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امام سجاد(ع) شیعیان را سفارش به پنج چیز کرده و فرموده است از همنشینی با انسان‌های دروغگو، فاسد، احمق، بخیل، فاسد و کسی که قطع رحم می‌کند پرهیز کنید

وی با اشاره به ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع)، خاطرنشان کرد امام سجاد(ع) در کربلا زنده ماند تا مسیر امامت تداوم یابد و نهضت امام حسین(ع) زنده بماند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که زنده ماندن امام چهارم شیعیان موجب احیای نهضت عاشورا شد، خاطرنشان کرد: حماسه سازی امام سجاد(ع) در دوران اسارت و بعد از آن موجب شد چراغ هدایت عاشورا و نهضت سرخ حسینی زنده بماند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که دوران امام سجاد(ع) دوران خفقان و دوران بسیار سختی بود، بیان کرد: امام سجاد(ع) در قالب دعا، راز و نیاز، گریه و اشک توانست قیام امام حسین(ع) را زنده نگه دارد و انسان‌ها را متوجه خدا سازد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد به ۲۲ محرم، سالروز تخریب حرمین شریفین عسگریین در سامرا اشاره کرد و افزود: تخریب حرمین شریفین توسط گروه‌های تکفیری و وهابیت صورت گرفت اما بعد از امروز شاهد هستیم که این حرمین شریفین به بهترین شکل ساخته شدند.

قبور ائمه؛ الگویی برای معنویت

این مفسر قرآن کریم با طرح این سوال که چرا گروه‌های تکفیری قبور ائمه را تخریب می‌کند، اضافه کرد: قبور ائمه الگویی برای معنویت و توجه دادن مردم به خدا و مقاومت در برابر ظالمان هستند چرا که ائمه ما هرگز زیر بار ظلم نرفتند.

وی با بیان این‌که مهمترین وظیفه ما در برابر راهبرد دشمن در تخریب قبور ائمه مقاومت و دفاع از حرمین است اضافه کرد: مدافعان حرم امروزه مدافع حرم و مدافع مقاومت و ایستادگی هستند مدافعان‌حرم امروز مرکز معنویت و توجه به خداوند هستند لذا باید گفتمان مقاومت را با دفاع از حرمین ائمه تقویت کنیم.

آیت‌الله میرعمادی به ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس از کم نظیرترین پدیده‌های تاریخ ایران است این دوران گنجینه‌ای است که هر چه از آن استفاده کنیم برای آینده مفید است لذا ابعاد این دوران باید به نسل جوان معرفی شود.

ابعاد مقاومت را بشناسیم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس تمام تجهیزات دنیا در اختیار صدام بود اما در مقابل اراده ملت ایران شکست خورد، ادامه داد: امروز باید تلاش کنیم ابعاد مقاومت و ایستادگی و دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس را بشناسیم.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به به اول مهر روز بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و با بیان این‌که آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن تربیت انسان است، اضافه کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین عامل پیشرفت کشور است و در این شرایط باید جوانان مومن و انقلابی را تربیت کند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اضافه کرد: برخی به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ هستند این در حالی است که این سند باعث سعادتمندی نخواهد بود.

این مفسر قرآن کریم به اتمام حجت مقام معظم رهبری نسبت به مذاکره با آمریکا اشاره کرد و با بیان این‌که هیچ مذاکره ای در هیچ سطحی بین مسئولان ایران و آمریکا شکل خواهد گرفت، اضافه کرد: امروز آمریکا آشفته است یک روز از برجام خارج می‌شود روزی دیگر تهدید نظامی می‌کند و اخیراً هم گفته است می خواهم با ایران مذاکره کنم.

آسیب‌پذیری کشورهای متحد آمریکا در منطقه

وی با ذکر این مطلب که سیاست آمریکا در منطقه شکست خورده است، اضافه کرد: حمله پهپادهای یمن به قطب صنعت نفت عربستان کار عظیمی بود که عربستان را دچار سرگرمی سردرگمی کرده است چرا که این کشور خیال می‌کرد آسیب پذیر نیست

وی با ذکر این مطلب که کشورهایی که چشم امید به آمریکا بسته‌اند آسیب‌پذیرترین کشورها هستند، اضافه کرد: ۵۰ درصد نفت عربستان با اقدام به پهپادهای یمن متوقف شده است و اگر بخواهند شیطنتی کنند اقدام قاطع و کوبنده ایران را خواهند دید.


انتهای پیام

captcha