تعلیق اعضای اسلام‌هراس حزب محافظه‌کار انگلیس
کد خبر: 3843484
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

تعلیق اعضای اسلام‌هراس حزب محافظه‌کار انگلیس

گروه بین‌الملل ــ تعدادی از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس به خاطر انتشار مطالب ضد اسلامی در صفحات اجتماعی خود تعلیق شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت، بنا بر اعلام حزب محافظه‌کار انگلیس تعدادی از اعضای آن به خاطر انتشار مطالبی علیه مسلمانان از عضویت این حزب تعلیق شده‌اند.

یکی از آن‌ها در مطلبی اسلام و برده‌داری را شریک یکدیگر در ارتکاب جرم خوانده و یکی از حامیان بوریس جانسون نیز اسلام را دین تنفر نامیده بود. در چند مورد دیگر مطالبی اسلام‌هراسانه در فیسبوک و توئیتر نظیر «مسلمانان را در این کشور نمی‌خواهم» منتشر شده بود.

یک کاربر ناشناس توئیتر بیش از 20 مورد مطلب ضد اسلامی از سوی اعضای این حزب را گزارش داده است. یکی از سخنگویان حزب محافظه‌کار تأیید کرد که بسیاری از این مطالب توسط اعضای حزب منتشر شده و گفت: افراد مرتبط با این مطالب، تعلیق شده‌اند. وقتی پای تعصب و تبعیض در میان باشد حزب محافظه‌کار آن را تحمل نمی‌کند.

شورای مسلمانان بریتانیا از سال 2018 خواستار تحقیق درباره رواج اسلام‌هراسی در بین اعضای این حزب بوده و «ساجد جاوید» وزیر دارایی دولت جانسون بارها خواستار رسیدگی به این مسئله در حزب محافظه‌کار شده است.

«هارون خان» دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا می‌گوید: ما از افشای این مطالب ضد اسلامی شگفت‌زده نشدیم. این نشانه‌ای از نهادینه شدن اسلام‌هراسی در حزب محافظه‌کار است.
 
وی می افزاید: تحقیق مستقل و خاص درباره پدیده اسلام‌هراسی در این حزب از خواسته‌های دیرین ما بوده اما متأسفانه پاسخ این حزب، تا کنون ناامیدکننده بوده است.
 
انتهای پیام
captcha