افتتاح نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس در هرمزگان
کد خبر: 3844174
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

افتتاح نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس در هرمزگان

گروه سیاسی ــ فرمانده سپاه امام سجاد(ع) از افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در بندرعباس و ساحل خلیج‌فارس خبر داد و گفت: هر شب میزبان یکی از فرماندهان نیروهای مسلح هستیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سرهنگ اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد‌(ع) استان شامگاه یکشنبه، ۳۱ شهریور‌ماه در آئین افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس، اظهار کرد: پس از برگزاری با صلابت رژه ملی در صبح روز یکشنبه، امشب شاهد دومین برنامه از برنامه‌های هفته دفاع مقدس هستیم.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته دایر خواهد بود و از تمام آحاد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان دعوت می‌شود که در این نمایشگاه حضور یابند و امیدوارم این حرکت زمینه‌ای را برای شناخت بیشتر شهیدان و ایثارگران توسط قشر جوان ایجاد کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه اقشار مردم از سراسر کشور در دفاع از آب‌وخاک ایران اسلامی حضور و مشارکت داشتند. ملت ایران با تکیه‌ بر ارزش‌های دفاع مقدس با اقتدار در مسیر موفقیت و پیشرفت گام برمی‌دارد و با تأسی از تجربه دفاع مقدس، توانسته‌ایم تجهیزات پیشرفته دفاعی را با تکیه‌بر توان متخصصان داخلی و نسل جوان در کشورمان بسازیم.

سالاری در پایان با تشکر از حضور استاندار هرمزگان در این مراسم، گفت: هر شب میزبان یکی از فرماندهان نیرو‌های مسلح در نمایشگاه هستیم.

افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس

در ادامه سرهنگ پاسدار محمد سالاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، نیز از افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در قشم خبر داد وگفت: این نمایشگاه با مشارکت بیش از ۲‌۲۰ بسیجی با رویکرد فرهنگی، رزمی و ورزشی از امروز تا پایان هفته دفاع مقدس دایر است.

وی افزود: مسابقات ورزشی نمایشگاه شامل میدان موانع با ۱۲ بخش مختلف است و ۱۶ گروه سه‌ نفره در آن حضور دارند. در بخش رزمی نمایشگاه نیز اداوت نظامی در معرض دید عمومی قرار دارد و در کنار آن کار با سلاح‌های سبک و سنگین به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

سالاری بیان کرد: بخش فرهنگی نمایشگاه، غرفه‌های کودک و نوجوان، بهزیستی و مشاوره، صنایع‌دستی و اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب و ویزیت رایگان بیماران را شامل می‌شود. همچنین غرفه «ماه مهربان» با هدف کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت ایجاد شده و برگزاری نشست‌های بصیرتی در کنار فراخوان گردان‌های رزمی مستقر در جزیره از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم اضافه کرد: افزون بر ۲۲۰ بسیجی مستقیماً در آماده‌سازی، مدیریت و حراست از این نمایشگاه مشارکت دارند.

لازم به ذکر است، جانشین سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، امام‌جمعه، فرماندار، اعضای شورای تأمین و جمعی دیگر از مسئولان و بسیجیان شهرستان قشم ازجمله حاضران در این آیین بودند.

انتهای پیام

captcha