زمان برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان اعلام شد
کد خبر: 3844193
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

زمان برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان اعلام شد

گروه مسابقات ــ رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در اوایل آذرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجويان کشور از جمله برنامه‌های ديرپايی است كه در حوزه ترويج آموزه‌های دينی و قرآنی در دانشگاه‌ها به منظور فراهم آوردن زمينه‌ای جهت انس بيش از پيش دانشجويان با مفاهيم تعالی‌بخش آن و نشر معارف قرآنی در محيط دانشگاهی همواره مورد اهتمام متصديان و مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها بوده و تاکنون سی‌وسه دوره از این جشنواره ملی برگزار شده است.

برگزاری جشنواره در 6 بخش‌  
سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از اول دی‌ماه سال 97 در بخش‌های مختلف معارف قرآنی و سیره معصومین(ع) شامل ۹ رشته آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام، پرسمان قرآنی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، بخش پژوهشی شامل دو رشته مقاله‌نویسی و تلخیص کتاب، بخش فناوری شامل سه رشته تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن، کانال شبکه‌های مجازی، بخش هنری شامل هفت رشته خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرّق و منبت، طراحی پوستر، بخش ادبی شامل چهار رشته شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، بخش آوایی شامل ۹ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، دعا، مناجات‌خوانی و تواشیح برگزار می‌شود که رشته‌های اذان و تواشیح فقط ویژه آقایان است.

زمان‌بندی برگزاری مسابقات جشنواره نیز به این صورت بود که مرحله دانشگاهی طی زمستان 97، مرحله منطقه‌ای طی نیمه دوم فروردین و نیمه اول اردیبهشت سال 98، مرحله سراسری طی شهریورماه 98 برپا شد و مرحله ملی نیز در پاییز سال جاری برگزار می‌شود.

طی تصمیمی که در شورای سیاست‌گذاری جشنواره اتخاذ شد، میزبانی مرحله ملی سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است. اين جشنواره در سطح دانشجويان در مقاطع مختلف كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری برپا می‌شود و در سطح تمامی دستگاه‌ها اعم از وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های پيام نور، جامع علمی ـ كاربردی، آزاد اسلامی، فنی و حرفه‌ای، فرهنگيان و دانشگاه علوم قرآن و معارف اسلامی برگزار خواهد شد.

جزئیاتی از دو رشته قرائت تحقیق و ترتیل

طبق ضوابطی که برای برگزاری مرحله ملی جشنواره در نظر گرفته شده است، آزمون قرائت در مرحله ملی به صورت يک مرحله‌ای برگزار خواهد شد، لکن در صورت نزديکی امتيازات افراد برتر و با نظر هيئت داوران و ستاد برگزاری مسابقات، می‌توانند این بخش را در دو مرحله برگزار کنند.

همچنین، قطعات رشته قرائت ترتيل قرآن نیز در مرحله ملی، از سوی كارگروه منتخب داوران در بخش‌های مختلف تعيين می‌شود. برای كسب رتبه در مرحله ملی نیز حداقل امتياز كسب شده از سوی شركت‌كنندگان به این صورت است که رتبه اول باید حداقل 80 امتیاز، رتبه دوم حداقل 75 و رتبه سوم نیز حداقل 70 امتیاز را از هیئت داوران جشنواره دریافت کنند.

علی عزتی، رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در رابطه با چگونگی برگزاری مرحله ملی سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از سوی این دانشگاه اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی در رابطه با برگزاری مرحله ملی جشنواره برگزار شده است که بنا بر تصمیمات اتخاذ شده، احتمالاً این مرحله از جشنواره اوایل آذرماه سال جاری برپا خواهد شد.

رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه طی چند روز آینده با برگزاری آخرین جلسات هماهنگی، زمان دقیق برپایی مرحله ملی جشنواره مشخص خواهد شد، گفت: به زودی و با تصمیم‌گیری نهایی، زمان و مکان دقیق برگزاری جشنواره ملی به تمامی نهادهای مرتبط و رسانه‌های خبری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: تا سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به نحو احسن و با بهترین شیوه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.
انتهای پیام

captcha