اردوغان: هیچ تهدیدی نمی‌تواند ما را از حمایت قدس بازدارد 
کد خبر: 3844262
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

اردوغان: هیچ تهدیدی نمی‌تواند ما را از حمایت قدس بازدارد 

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با ترک‌تباران مقیم آمریکا و نمایندگان جامعه مسلمانان این کشور، بر حمایت از قدس و حفظ حقوق فلسطینیان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه که به منظور شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، با نمایندگان جامعه مسلمانان آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
وی در این دیدار، بر حفظ حقوق فلسطینیان و حمایت از قدس شریف تأکید کرد و گفت: مسئله قدس تنها به مسلمانان داخل فلسطین اختصاص ندارد، بلکه قدس مایه شرافت جهان اسلام و بیش از یک میلیارد و هفتصد هزار مسلمان سراسر جهان است.
 
اردوغان همچنین تأکید کرد: مسئله قدس خط قرمز ماست و ما باور داریم که دفاع از قدس، دفاع از ارزش‌های انسانی و صلح و عدالت است.
 
رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود به قضیه کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول و فوت محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق مصر در دادگاه اشاره کرد.
 
رجب طیب اردوغان صبح یکشنبه، 31 شهریور، به منظور شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.

امینه اردوغان (همسر رجب طیب اردوغان)، وزرای دفاع، تجارت، خزانه‌داری و سخنگوی رئیس جمهور ترکیه نیز در این سفر حضور دارند.
 
انتهای پیام
captcha