راه‌یابی ۱۳ حافظ و قاری از آذربایجان‌غربی به مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3844625
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

راه‌یابی ۱۳ حافظ و قاری از آذربایجان‌غربی به مسابقات سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌غربی از حضور ۱۳ قاری و حافظ از استان در مرحله کشوری چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: مرحله استانی با حضور ۲۹۰ شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، دعاخوانی و اذان برگزار شده بود.

راه‌یابی ۱۳ حافظ و قاری قرآن از آذربایجان‌غربی به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم

حافظ ابراهیمی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، از حضور ۱۳ قاری و حافظ از استان در مرحله کشوری چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی با حضور ۲۹۰ شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، دعاخوانی و اذان برگزار شده بود، اظهار کرد: در مرحله استانی در بخش خواهران ۱۳۲ نفر و در بخش برادران ۱۵۹ نفر با حضور ۱۲ داور استانی و بین‌المللی به رقابت پرداختند.

ابراهیمی افزود: در مرحله استانی ۱۶ نفر در بخش خواهران و ۲۲ نفر در بخش برادران در رشته‌های مختلف رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ابلاغیه و تعیین سهمیه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ۱۳ نفر از آذربایجان‌غربی، ۷ نفر در بخش خواهران و ۶ نفر در بخش برادران در رشته‌های مختلف به مرحله کشوری راه یافتند.

وی بیان کرد: با توجه به سیاست و صرفه‌جویی در منابع مالی سازمان آزمون مقدماتی در بخش برادران برگزار شد که بابک اشرافی به‌عنوان نفر برگزیده در رشته اذان در مسابقات کشوری که مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود، حاضر خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری آزمون مفاهیم در سه رشته تفسیر، معارف و حفظ احادیث و حفظ موضوعی، گفت: در مرحله استانی این آزمون ۱۵۰ شرکت‌کننده با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود: ۶ نفر در رشته مفاهیم به مرحله کشوری راه یافتند که آذر رمضانی در رشته تفسیر مقام سوم کشوری را کسب کرد.
انتهای پیام

captcha