اردوغان: هدف معامله قرن از بین بردن کامل فلسطین است
کد خبر: 3844722
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰

اردوغان: هدف معامله قرن از بین بردن کامل فلسطین است

گروه بین‌الملل ــ «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که هدف معامله قرن از بین بردن فلسطین به صورت کامل است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد و در سخنرانی خود به مسائل مهم جهان اسلام اشاره کرد.

وی در ابتدا اعلام کرد که جهان بزرگتر از پنج کشور عضو دائم سازمان ملل است و ساختار این سازمان باید اصلاح شود.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که یا باید داشتن سلاح هسته‌ای برای همه کشورها ممنوع باشد یا اینکه به همه اجازه داده شود از آن استفاده کنند. این مشکل را باید عادلانه حل کنیم.

اردوغان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مسئله سوریه اعلام کرد: اگر در سوریه ثبات ایجاد شود، تأثیر مثبتی بر عراق نیز خواهد داشت.

وی همچنین اعلام کرد که سازمان ملل باید از وعده دادن دست بکشد و عملاً از ملت فلسطین حمایت کند. اردوغان در ادامه معامله قرن را برنامه‌ای برای از بین بردن کامل فلسطین دانست. مسئله فلسطین فقط در صورتی حل می‌شود که کشور مستقل فلسطین به سرعت تشکیل شود و اراضی آن به مرزهای 1967 برگردد و پایتخت آن قدس شرقی باشد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به کشتار نیوزیلند اعلام کرد که روز 15 مارس باید روز همبستگی علیه اسلام‌هراسی نامیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از سازمان ملل گفت: سازمان ملل قطعنامه‌های مربوط به اسرائیل را اجرا نمی‌کند، بنابراین سازمان ملل چه فایده‌ای دارد؟

وی همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود اعلام کرد: مسئله ایران باید به سرعت و با عقلانیت حل شود و تهدیدات علیه این کشور خاتمه یابد.

انتهای پیام

captcha