نمایشگاه پوستر «شهدای اتوبوس سپاه» در سنندج افتتاح شد
کد خبر: 3844762
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

نمایشگاه پوستر «شهدای اتوبوس سپاه» در سنندج افتتاح شد

گروه سیاسی ــ نمایشگاه پوستر «شهدای اتوبوس سپاه» همزمان با هفته دفاع مقدس به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان و سپاه ناحیه سنندج دیروز، دوم مهرماه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان دیروز، دوم مهرماه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: ایران در طول 2 هزار و 888 روز جنگ تحمیلی یک تنه در برابر تمامی قدرتهای جهانی ایستاد و سرانجام سازمان ملل مجبورشد با مقاومت و دلاوری مردم ایران با متجاوز خواندن رژیم بعث عراق و با صدور قطعنامه 598 به ظاهر این جنگ را به پایان رساند.
وی افزود: در طول دوران جنگ تجمیلی نزدیک به 235 هزار نفر از زنان و مردان این سرزمین به شهادت رسیدند و خسارت‌های بی‌شماری به ملت ایران که تنها جرم‌شان حریت و آزادی بود، تحمیل شد تا شاید تنها قدرت متکی بر امدادهای خداوند و حمایت مردمی را به زانو درآورند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: دشمنان این ملت با تکیه بر ایمان و هدایت‌های بنیانگذار فقید نظام اسلامی و رهبری رهبر فرزانه‌اش روز به روز بر قدرت خود می‌افزاید و امروز شاهدیم که بزرگترین ابر قدرت جهان با توسل به شدیدترین هجمه‌های اقتصادی و تحریمی آرزوی یک دیدار با سران نظام را دارد تا بتواند با استفاده از آن برای خود اعتبار کسب کند.
وی عنوان کرد: سی سال از دوران دفاع مقدس سپری شده و بسیاری از جنایتکاران آن دوران اکنون از بین رفته‌اند و دو کشور ایران و عراق در کنار جبهه مقاومت در سوریه، لبنان، یمن و... فصل جدیدی از دوستی وبرادری را رقم زده و دشمنان مردم مسلمان این مناطق را به زانو درآورده‌اند.
مرادی اعلام کرد: متأسفانه تعدادی از سران مرتجع کشورهای منطقه خاورمیانه که مانایی خود را در گرو مطیع بودن بی چون و چرای دول غربی و امریکا می‌دانند، دانسته و نادانسته در مسیر مورد نظر رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارند غافل از آنکه مردمانشان تحمل نخواهند کرد و در صورت ادامه این روند سرنوشتی مشابه با دیگر حاکمان سرسپرده در تونس، مصر، مراکش و ... در انتظارشان خواهد بود.
وی دشمن‌شناسی و استکبارستیزی را در این دوران رمز مقاو مت و پیروزی عنوان کرد و گفت: دشمنان در برابر مقاومت مردم به ترفندهای مختلفی روی می‌آورند و شناخت این ترفندها و مقابله تمام عیار با استکبار زمانه آمریکا مهم‌ترین عامل پیروزی است که باید به آن توجه شود.
رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به اقدامات کور تروریستی فراوانی که بعد از پایان جنگ تحمیلی در نقاط مختلف کشور با حمایت کشورهای منطقه علیه فرزندان این مرزو بوم صورت می‌گیرد با حادثه اتوبوس سپاه در جاده خاش اشاره کرد و افزود: در آن حادثه 40 نفر از جوانان مرزدار و غیورمان شهید و مجروح شدند.
وی اعلام کرد: این امر سبب شد تا هنرمندان گرافیست و برجسته کشور در مقام همراهی و همدردی با خانواده این شهدا و زنده نگه داشتن نام ویاد شهدا و اعلام انزجار از این حرکت‌های ددمنشانه به میدان آیند و با هنر خود 40 تابلوی گرافیکی را به یاد 40 پاسدار این حادثه به تصویر در آورند.
مرادی افزود: این آثار گرافیکی از سه شنبه دوم مهرماه به مدت یک هفته در محل گالری سوره مهر پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: هفته دفاع مقدس بهترین زمان و فرصت برای یادآوری رشادت‌های صورت گرفته در دوران 8 سال جنگ تحمیلی و ارسال این پیام به دشمنان که فرزندان این آب و خاک با توانمندی‌های خود و وحدت کلمه در برابر تمامی فشارها و تهدیدها مقاوم و ذره‌ای از پاسداری از کیان اسلامی خود کوتاه نخواهد آمد و در برابر هر تجاوزی با شدیدترین واکنش مقابله خواهد کرد.
وی در پایان یادآور شد: این نمایشگاه در ایام برگزاری از ساعت 10 تا 12 و 17 تا 20 آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.
انتهای پیام

captcha