گردشگری مانع جنگ‌‌آفرینی منفعت‌طلبان است/ رویکرد علمی جهاددانشگاهی به گردشگری
کد خبر: 3844794
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
طیبی بیان کرد:

گردشگری مانع جنگ‌‌آفرینی منفعت‌طلبان است/ رویکرد علمی جهاددانشگاهی به گردشگری

گروه جامعه ــ رئیس جهاددانشگاهی در سمپوزیوم گردشگری پایدار با تأکید بر لزوم توسعه علمی و اجرای گردشگری در کشور، گفت: امروزه گردشگری با نزدیک‌تر کردن اقوام و ملت‌ها مانع چالش‌ها، درگیری‌ها و جنگ‌های منفعت‌طلبان شده است.

گردشگری مانع جنگ‌هایی است که منفعت طلبان به دنبال آن هستند / رویکرد علمی جهاد دانشگاهی به گردشگریبه گزارش خبرنگار ایکنا، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، در سمپوزیوم گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی که صبح امروز، سوم مهرماه، به صورت مشترک با انجمن فرهنگی ایران و اتریش در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، با بیان اینکه گردشگری پایدار چهار بعد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی دارد، گفت: بعد فرهنگی گردشگری به دلیل فراهم آوردن شرایط مناسب برای نزدیکی اقوام با یکدیگر و آشنا شدن آنها با دیگر کشورها بسیار مهم است.

طیبی افزود: ایران کشوری با فرهنگ غنی و جاذبه‌های کم‌نظیر فرهنگی، تاریخی و طبیعی است که تبلیغات مناسبی درباره آن نشده است؛ گردشگرانی که از ایران بازدید کردند و با تصویر واقعی توسعه و پیشرفت ایران روبرو شده‌اند خاطرات لذت‌بخشی از ایران داشته‌اند که عموماً با شنیده‌های آنها متفاوت است.

رئیس جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه نزدیکی و تعامل فرهنگی ملت‌ها با گردشگری ایجاد می‌شود، گفت: گردشگری می‌تواند مانع وقوع بسیاری از چالش‌ها، درگیری‌ها و حتی جنگ‌هایی باشد که منفعت‌طلبان به دنبال آن‌ها هستند. لذا باید به بعد فرهنگی در توسعه گردشگری توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: موضوع این سمپوزیوم گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی بوده که رویکرد آن به عنوان آینده بهتر برای جوامع محلی بسیار قابل تحسین است، چراکه توزیع عادلانه ثروت از طریق گردشگری اهمیت زیادی دارد و هدایت اقتصاد گردشگری به روستاها، که عموماً در مسیرهای کوهستانی هستند، از مزایای بی‌نظیر گردشگری محسوب می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه به ویژه سفارت اتریش در تهران، گفت: همواره به مباحث گردشگری و محیط زیستی توجه ویژه‌ای داریم. نخستین پژوهشکده گردشگری در ایران با هدف مطالعه و تحقیق در زمینه رفع موانع و توسعه صنعت گردشگری در مشهد ایجاد شده و پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در گیلان نیز گواه این مدعاست.

وی یادآور شد: مفتخریم که نخستین و تنها دانشکده علوم گردشگری ایران در دانشگاه علم و فرهنگ دایر شده و برای اطلاع از میراث فرهنگی و تمدنی ایران نیز مرکز علمی و فرهنگی گردشگری دانشجویان ایران در جهاددانشگاهی ایجاد شده است که این موضوع تأثیر بسیار خوبی در ارتقای هویت ملی دانشجویان داشته است. امروز که دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان قطب علمی گردشگری کشور میزبان بزرگترین سمپوزیوم گردشگری است امیدوارم با تبادل تجربیات علمی و اجرای حوزه گردشگری بین ایران و اتریش، شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم و این سمپوزیوم به اهداف تعیین شده دست پیدا کند.

انتهای پیام 

captcha