دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود
کد خبر: 3844809
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود

گروه سیاسی ــ فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان دفاع مقدس را دانشگاهی برای انسان‌سازی دانست و گفت: جوانان بی‌شماری از این دانشگاه موفق بیرون آمدند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سرهنگ پاسدار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، امروز چهارشنبه، ۳ مهرماه در همایش تجلیل از جهادگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه مردم سیریک مردمی دریادل و مدافع مرز‌ها هستند که در جنگ تحمیلی نیز حضور پررنگی در جبهه‌ها داشتند، بیان کرد: دفاع مقدس رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است و باعث شد ملت ایران به خودباوری برسند.

وی ادامه داد: زمانی که جنگ بر کشورمان تحمیل شد انقلاب همانند کودکی نوپا بود که بعد از به ثمر نشستن انقلاب با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد و نیرو‌های نظامی به ساماندهی دقیقی نرسیده بودند.

سالاری اضافه کرد: صدام دیوانه‌ای بیش نبود که جنگ را علیه کشورمان آغاز کرد و بر این باور بود که کمتر از یک هفته ایران را تحت سلطه خود قرار خواهد داد. اما رشادت، ایستادگی و اراده خداوند و ملت شریف ایران باعث شد تمامی معادلات جنگ بهم بخورد.

وی گفت: محاسبات جنگی دنیا را هشت سال دفاع مقدس بهم زد و به جهانیان نشان داد ایران کشوری نیست که مقابل دشمن کمر خم کند. دفاع مقدس دانشگاهی بود برای انسان‌سازی و جوانان بی‌شماری از این دانشگاه موفق بیرون آمدند.

سالاری اضافه کرد: امروز اگر در آسایش و رفاه قرار داریم به برکت ایستادگی مردانی بوده است که در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمن تمام عیار ایستادند.

وی با تشریح بخشی دیگر از درس‌های دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس تشریح‌کننده حوادث کربلا بود و افرادی که در دفاع مقدس بودند به‌درستی حوادث کربلا و عاشورا را درک می‌کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: باید به دستان پدران شهدا به پاس تربیت چنین فرزندانی بوسه زد و از آنان قدردان بود. شهدایی که رفتند به ما درس شهامت و ایستادگی را دادند، درس‌هایی که هیچ‌گاه از یاد نخواهد رفت.

سالاری بیان کرد: در دفاع مقدس کشوری باقی نمانده بود که به دولت صدام کمک نکند و همه آنان به‌دنبال سلطه بر منطقه و براندازی نظام بودند، ولی دفاع مقدس حماسه‌هایی آفرید که حال تمام دنیا از حماسه‌ها و درس‌های دفاع مقدس الگوبرداری می‌کنند.

وی اشاره کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان فرزند کوچک انقلاب، تمام قد مقابل دشمنان این نظام ایستاده و نشان داده که جنگ‌طلب نیست، ولی هیچ‌گاه نخواهد پذیرفت کشوری نگاه چپ به ایران اسلامی داشته باشد و هر نوع تجاوز را با سیلی محکم پاسخ خواهد داد، تاکنون دشمنان ایران کم سیلی از فرزندان این انقلاب در مجموعه سپاه پاسداران نخورده‌اند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان بیان کرد: امروز وظیفه همه مسئولان این است تا با خوب خدمت کردن به مردم، امید را در دل مردم زنده نگه دارند و سپاه پاسداران بر خود می‌بالد که در کنار مردم بوده و خواهد بود و از هیچ تلاشی برای رفع محرومیت در مناطق محروم دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha