توسعه بندر چابهار در گرو تکمیل پروژه راه آهن است
کد خبر: 3844830
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

توسعه بندر چابهار در گرو تکمیل پروژه راه آهن است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشرفت و توسعه بندر چابهار در گرو تکمیل پروژه احداث خط آهن چابهار ـ زاهدان است که بحمدالله با موافقت رهبر معظم انقلاب، اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یافته است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مرتضی باقری، مشاور وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه بازدید از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار، گفت: بندر چابهار تنها راه دسترسی کشورهای منطقه به آب‌های آزاد است و از این جهت، نه تنها برای کشورمان، بلکه برای کشورهای همجوار ما نیز حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: چنانچه زیرساخت‌های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار، از جمله در حوزه راه و ریل فراهم شود، این بندر می‌تواند در گستره بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در شرایط کنونی برنامه‌‌ریزی دقیق و جامعی برای توسعه بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسیه کشور صورت گرفته و حجم سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در این بخش قابل قبول است، اما اثرگذاری مثبت این منطقه بر اقتصاد کشور الزامات دیگری نیز دارد.

باقری افزود: یکی از الزامات مهم و اساسی در این بخش، تکمیل پروژه راه آهن زاهدان به چابهار است، زیرا با وضعیت فعلی نمی‌توان حجم بالایی از کالاهای صادراتی و وارداتی را بارگیری و تخلیه و سپس آن‌ها را منتقل کرد.

وی بیان کرد: پیشرفت و توسعه بندر چابهار در گرو تکمیل پروژه احداث خط آهن چابهار ـ زاهدان است که بحمدالله با موافقت رهبر معظم انقلاب، اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یافته است.

این مقام مسئول از اقدامات بندر چابهار در ایجاد زیرساخت‌های بندری و پسکرانه‌ای تقدیر کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت‌های بندری در چابهار نسبت به دیگر بخش‌ها پیشتاز بوده است.

انتهای پیام

captcha