کثرت دشمنان دلیل بر ترک جهاد نیست
کد خبر: 3844863
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

کثرت دشمنان دلیل بر ترک جهاد نیست

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه لرستان، انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از نهضت عاشورا دانست و گفت: عاشورا به ما می‌آموزد که شدت و کثرت نیروهای دشمن دلیل بر ترک جهاد نیست.

کثرت دشمنان دلیل بر ترک جهاد نیستبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، چهارشنبه، سوم مهر در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، دفاع مقدس را گنجینه‌ای تمام‌نشدنی برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی انقلاب دانست و اظهار کرد: تبیین و تحلیل دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان از ضروریات جامعه است.

وی به دوراندیشی تدابیر سه‌گانه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران قبل از انقلاب اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که اگر این تدابیر نبودند ما هرگز در جنگ تحمیلی پیروز نمی‌شدیم، ادامه داد: جلوگیری از انحلال ارتش، تشکیل سپاه و بسیج بیست میلیونی در پنجم آذر ۵۸ موجب شد تا انقلاب اسلامی ایران از آزمون دفاع مقدس سربلند بیرون آید.

کشکولی با یادآوری این مطلب که مارکسیست‌ها و برخی خواص و نخبگان موافق انحلال ارتش بودند اما امام در مقابل آنان مقاومت و ایستادگی کرد، ادامه داد: همچنین برخی منافقان به‌دنبال حذف سپاه بودند که توطئه آنان نقش بر آب شد؛ چراکه امام با حفظ ارتش و تشکیل سپاه بسیج ۲۰ میلیونی موجب شد تا ما در دفاع مقدس سربلند باشیم.

فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که حضرت امام خمینی(ع) با تدابیر استراتژیک خود موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد به نقش امدادهای الهی در طول انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: انقلاب ما برگرفته از نهضت عاشوراست و عاشورا به ما می‌آموزد که شدت و کثرت نیروها نباید ما را از رفتن به جهاد منع کند؛ چراکه جهاد امری الهی است‌.

وی با ذکر این مطلب که دفاع مقدس ادامه انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: در دوران دفاع مقدس ما کمترین تجهیزات و تکنولوژی را داشتیم در حالی‌که جبهه دشمن بزرگ‌ترین تجهیزات و پشتیبانی‌ها را در اختیار داشت اما به مدد الهی و با ایمان به خدا و حرکت جهادی ما فاتح میدان بودیم و این همان فرهنگ عاشوراست که به ما آموخته است کثرت دشمن و تجهیزات آن دلیلی بر پیروزی آنان و ترک جهاد ما نیست.

کشکولی با یادآوری این مطلب که انقلاب ما متصل به انقلاب امام زمان(عج) و تمدن اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: در طول دوران انقلاب اسلامی ایران همواره نصرت و یاری الهی شامل حال ملت ایران بوده است.

انتهای پیام

captcha