گرانی‌های سرسام‌آور تأثیر فراوانی بر ناهنجاری‌های فرهنگی دارد
کد خبر: 3844914
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان:

گرانی‌های سرسام‌آور تأثیر فراوانی بر ناهنجاری‌های فرهنگی دارد

گروه سیاسی ــ آیت‌الله حسینی اشکوری با اشاره به سخت‌شدن وضعیت معیشتی مردم گفت: گرانی‌های سرسام‌آور تأثیر فراوانی بر ناهنجاری‌های فرهنگی دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در دومین روز از هفتمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین اسلامی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان، با اشاره به انحرافی که پس از پیامبر(ص) در شهر مدینه صورت گرفت و آن را از شهری که مرکز توحید و ایمان و حدیث بود به شهری تبدیل کرد که ابتذال فرهنگی در آن مشهود بود افزود: دشمنان با دو روش مخالفت صریح با دین و تحریف مفاهیم دینی، سبک زندگی مسلمانان را تغییر می­‌دهند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری سپس افزود: امروز هم در کشور شاهدیم که دشمنان اسلام با همین روش­‌ها به دنبال تغییر سبک زندگی مردم هستند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

حجت‌الاسلام اسلامی همچنین به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، به‌خصوص در حوزه نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: ما باید به این نکته هم که با وجود تلاش‌های دشمنان پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم اشاره کنیم و شکرگزار نعمت‌های ارزشمندی چون رهبری باهوش و با درایت و جوانان مبتکر در کشور باشیم.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان از شورای نگهبان خواست در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نظارت قانونی و دقیق مانع حضور افراد ناشایست در مجلس شورای اسلامی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین تلخابی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری متشکل از شخصیت‌های مؤثر و انقلابی کشور است، افزود: این مجلس مورد توجه است و انتظار می‌رود در مطالبه گری از مسئولین کشور جدی‌تر عمل کند و با مطالبه‌گری از مسئولین کشور امید را در دل مردم زنده کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری جنگ امروز دشمن با نظام جمهوری اسلامی ایران را جنگ اقتصادی و فرهنگی برشمرد که هم دولت و هم قوای دیگر مسئولیت سنگینی در این زمینه دارند که متأسفانه احساس می‌شود مسئولان در هر دو عرصه از تحرک کافی برخوردار نیستند.

حجت‌الاسلام تلخابی در ادامه از حرکت جدی‌ای که در قوه قضاییه در مبارزه با فساد آغاز شده تشکر کرد و افزود باید این حرکت حمایت شود تا فساد ریشه‌کن شود و کسی به خود جرئت ندهد حقوق ملت را پایمال کند.

آیت‌الله حسینی اشکوری، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز سخنان بعدی این اجلاس بود که اظهار کرد: بررسی نهضت بزرگ عاشورا نشان می‌دهد محور اساسی آن بر دو کلمه امر به معروف و نهی از منکر در سطح کلان است و این مطلب از آغاز حرکت حضرت امام حسین(ع) مشهود است.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری سپس به برخی ناهنجاری‌ها در کشور به عنوان منکر اشاره کرد و افزود: مسئله معیشت مردم و گرانی‌های سرسام‌آور موجب سختی برای مردم شده است و تأثیر فراوانی بر ناهنجاری‌های فرهنگی دارد.

آیت‌الله حسینی اشکوری در ادامه به آسیب‌هایی که به مردم کشورهای مسلمان وارد می‌شود اشاره کرد و گفت: در این فجایع نقش ابرقدرت‌ها و فروشندگان سلاح غیر قابل انکار است و جامعه اسلامی باید برای آن به فکر چاره باشد. همچنین جمهوری اسلامی ایران باید با دیپلماسی فعال به پشتوانه اقتدار نظامی، درصدد ایجاد رابطه حسنه و تأمین منافع متقابل باشد.

انتهای پیام

captcha