آمادگی حماس برای شرکت در انتخابات سراسری و فراگیر
کد خبر: 3845221
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

آمادگی حماس برای شرکت در انتخابات سراسری و فراگیر

گروه بین‌الملل ـ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات جامع و سراسری ـ ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانونگذاری و شورای ملی ـ خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که سخنان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در مجمع عمومی سازمان ملل که به تشریح مظلومیت ملت فلسطین، ادامه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی، جانبداری آشکار آمریکا از این رژیم و مخالفت با معامله قرن پرداخت، را به دقت پیگیری کردیم. البته حماس پایبندی عباس به ادامه مذاکرات بی‌نتیجه سازش با رژیم صهیونیستی را هم مورد انتقاد قرار داد.

این جنبش افزود که بنابر سخنان عباس در سازمان ملل مبنی بر اینکه به محض بازگشت به فلسطین دعوت به برگزاری انتخابات سراسری خواهد کرد و نظر به ضرورت ملی برای یکپارچه‌سازی تلاش‌ها جهت مقابله با چالش‌های خطرناک پیش‌رو و در رأس آن معامله قرن، آماگی خود را برای شرکت در انتخابات جامع و سراسری اعلام می‌داریم.

حماس از تشکیلات خودگردان خواست بی خیال روند سازش با رژیم صهیونیستی شده و قید معاهده فاجعه بار اسلو با این رژیم را بزند.

از سوی دیگر، حماس از عدم اشاره به مسأله اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و اعتصاب غذای آنان در سخنرانی روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل نیز انتقاد کرد و از او خواست به وعده‌های خود عمل کرده و حقوق صدها اسیر و خانواده شهید و مجروح فلسطینی را ازسرگیرد.

این جنبش بیان کرد که ما از برادرانمان در جنبش فتح انتظار داریم وضعی مثبت اتخاذ کرده و در راستای لغو محاصره غزه و برداشتن مجازات‌های اعمال شده بر آن تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha