ممانعت حماس از مشارکت در انتخابات فلسطین
کد خبر: 3864754
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
وزیر سابق رژیم صهیونیستی خواستار شد؛

ممانعت حماس از مشارکت در انتخابات فلسطین

گروه بین‌الملل ــ وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی خواستار ممانعت از مشارکت جنبش حماس در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یوسی بیلین، وزیر سابق دادگستری و معاون وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در سایت المانیتور اظهار کرد: نباید اشتباه سال 2006 تکرار شده و اجازه مشارکت حماس در انتخابات داده شود، مگر اینکه این جنبش از مقاومت و مبارزه مسلحانه علیه این رژیم دست بردارد.

بیلین تصریح کرد که به رغم توافق حماس و فتح بر سر برگزاری انتخابات، رژیم صهیونیستی نباید صرفاً به این بسنده کند، بلکه باید مشارکت هر جنبش و گروه فلسطینی در انتخابات را مشروط به کنار گذاشتن هر گونه مقاومت و مبارزه مسلحانه کند.

وی افزود: سال 2005 پس از اینکه آریل شارون، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی از نوار غزه عقب‌نشینی کرد، جرج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا او را راضی کرد که با مشارکت حماس در انتخابات سال 2006 موافقت کند.

بیلین تأکید کرد که باور بوش آن بود که مشارکت حماس در انتخاباتی که سال 1996 آن را تحریم کرده بود، می‌تواند موجب مشروعیت‌بخشی به توافق اسلو شود. نتیجه انتخابات برای همه غافلگیرکننده بود و حماس پیروز قاطع انتخابات شد.

رژیم صهیونیستی به شدت نگران مشارکت حماس در انتخابات آینده است، زیرا از محبوبیت این جنبش به ویژه نزد فلسطینیان ساکن کرانه باختری آگاه است و از طرفی می‌داند که فلسطینیان به ناکارآمدی گزینه مذاکرات سازش که جنبش فتح در پیش گرفته باور دارند، از این رو می‌ترسد که حماس پیروز انتخابات باشد و این مسئله تبعات ناگواری به همراه بیاورد.

انتهای پیام
captcha