پلیس نیجریه 300 دانش‌آموز زندانی مدرسه دینی را آزاد کرد
کد خبر: 3845301
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

پلیس نیجریه 300 دانش‌آموز زندانی مدرسه دینی را آزاد کرد

گروه بین‌الملل ــ در اقدامی انسان‌دوستانه پلیس نیجریه با ورود به یک مدرسه دینی پسرانه بیش از 300 دانش‌آموز را، که در این مدرسه تحت شکنجه و آزار بودند،‌ آزاد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «عرب نیوز»،‌ ‌نیروهای پلیس در شهر کادونا، واقع در شمال این کشور،‌ روز پنجشنبه وارد این مدرسه شدند و با تعداد زیادی کودک،‌ نوجوان و بزرگسال مواجه شدند که زنجیر شده و در شرایط بسیار نامناسبی بودند.

«یاکوبو سابو»، سخنگوی پلیس ایالت کادونا، در این باره گفت: حدود 100 دانش‌آموز را که سن بعضی از آن‌ها 9 سال بود زنجیرشده در یک اتاق پیدا کردیم.

وی افزود:‌ این مدرسه به بهانه آموزش قرآن و اصلاح کودکان و نوجوانان ‌آن‌ها را ثبت‌نام کرده بود. برخی از این افراد علاوه بر شکنجه جسمی، تحت آزار و اذیت جنسی نیز قرار گرفته بودند.

پلیس در این مدرسه یک اتاق ویژه شکنجه هم پیدا کرد که در آن، دانش‌آموزان مدرسه آویزان یا زنجیر می‌شدند و تحت شکنجه قرار می‌گرفتند. در میان دانش‌آموزان این مدرسه افرادی از ملیت‌های دیگر از جمله مالی،‌ غنا و بورکینافاسو هم بودند.

افراد آزاد شده از این مدرسه به یک اردوگاه در حومه کادونا فرستاده شده‌اند تا هویت آن‌ها تعیین و با خانواده‌یشان تماس گرفته شود.

انتهای پیام

captcha