جدیت دستگاه قضایی لرستان در مبارزه با جرایم سازمان‌یافته
کد خبر: 3845325
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

جدیت دستگاه قضایی لرستان در مبارزه با جرایم سازمان‌یافته

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به وجود ۳۰ برنامه در سند تحول قضایی، گفت: دستگیری قاتلان فراری، مبارزه جدی با جرایم خشن و سازمان‌یافته و ... از جمله برنامه‌های ماست.

سند تحول قضایی اجرایی می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس‌ کل دادگستری استان، شنبه، ششم مهرماه، در بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد، ضمن دیدار رودررو با قضات و کارکنان و بررسی مسائل و مشکلات شعب، گفت: امیدوارم با توجه به ظرفیت خوب و همدلی جمیع همکاران و همتی که در دادسرای خرم‌آباد وجود دارد، در اوج خدمت‌رسانی بی‌منت نسبت به مردم، کار را برای رضای خدا انجام دهید؛ چرا که خدمت به خلق، خدمت به خداست و مطیع خدا بودن نیز خود نوعی خدمت افضل است.

دستگاه قضایی؛ نماد عدالت در جامعه

وی با بیان این‌که دستگاه قضایی نماد عدالت است، بیان کرد: هرچند که دولت می‌بایست این وظیفه بزرگ را به‌دوش بگیرد؛ لکن مردم اجرای عدالت را از دستگاه قضایی مطالبه می‌کنند و در حقیقت احقاق حق و ابطال باطل از رموز حقیقی عدالت است.

رزم خطاب به قضات و دادستان مرکز لرستان، تأکید کرد: از آنجایی‌که مردم ولی‌نعمتان ما هستند بایستی نحوه رسیدگی به پرونده‌ها به‌گونه‌ای باشد که مردم راضی باشند و نمود عدالت را عیناً ببینند؛ چراکه زیر ذره‌بین عدل الهی و بعد از آن مردم هستند و این مهم باید به‌گونه‌ای باشد که خروجی آن مبارزه با ظلم براساس قانون و حمایت از مظلوم به‌معنای تام کلمه و آن‌هم براساس قانون مدون کشور باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به وجود 30 برنامه در سند تحول قضایی، بیان کرد: کاربردی ساختن این سند تحول ازجمله اقدامات و برنامه‌های مدنظر جهت اجرا در استان است.

وی ادامه داد: کاهش اطاله دادرسی و سرعت و دقت در کار و برخورد جدی با مخلان نظم و امنیت، شناسایی رسانه‌های مخرب که قصد باج‌خواهی دارند که در فضای مجازی و غیرمجازی فعالیت می‌کنند، دادن مرخصی به زندانیانی که مستحق مرخصی هستند، جلوگیری از مرخصی و عفو و تعلیق مجرمان خاص و خطرناک، همچنین دستگیری قاتلان فراری، مبارزه جدی با جرایم خشن و سازمان‌یافته و هوشیاری در مقابل دلالانی که قصد اخاذی و ضربه‌زدن به دستگاه قضایی و مردم را دارند، از جمله برنامه‌های ماست.

انتهای پیام

captcha