نمایش تابلوهای قرآنی در حاشیه مسابقات کرواسی
کد خبر: 3845340
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

نمایش تابلوهای قرآنی در حاشیه مسابقات کرواسی

گروه بین‌الملل ــ تابلوهای خوشنویسی آیات قرآن در قالب نمایشگاهی در حاشیه بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی در شهر «زاگرب»، پایتخت این کشور در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه روزنامه قطری «الشرق»؛ بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی از روز پنجشنبه، 4 مهرماه، با مشارکت 70 شرکت‌کننده از 46 کشور جهان آغاز شده و امروز، 6 مهرماه، به کار خود پایان می‌دهد.

این مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ 15 جزء، 5 جزء و تلاوت قرآن در حال برگزاری است و محمد خاکپور در رشته حفظ کل و هادی اسفیدانی، در رشته قرائت، نمایندگان  جمهوری اسلامی ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند.

این مسابقات به همت دبیرخانه مسابقات اروپایی ـ بین‌المللی قرآن کرواسی وابسته به مشیخت اسلامی(اداره امور مسلمانان) این کشور در حال برگزاری است و «شیخ عزیز الیلی»، امام مرکز اسلامی زاگرب ریاست کمیته داوران رقابت‌ها را برعهده دارد.

در حاشیه این مسابقات، نمایشگاهی از آثار و تابلوهای خوشنویسی آیات قرآن برگزار شده که وزارت اوقاف قطر با برپایی غرفه‌ای در این نمایشگاه، علاوه بر مصحف ملی این کشور در حجم و اندازه‌های مختلف، تابلوهایی از خطاطی آیات قرآن را در معرض دید عموم قرار داده است.

نمایش تابلوهای خوشنویسی قرآن در حاشیه مسابقات کرواسی

بنا بر این گزارش؛ سن شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن کرواسی نباید کمتر از 27 سال باشد، شرکت‌کنندگان مسلط به احکام تجوید و حفظ باشند، نفرات نخست این مسابقات در دوره‌های گذشته نمی‌توانند مجددا در آن شرکت کنند، هر نفر تنها در یک رشته می‌تواند حضور یابد و شرکت‌کنندگان نمی‌توانند عضو کمیته داوری مسابقات باشند.

همچنین افراد شرکت‌کننده تنها در رشته‌ای که نام‌نویسی کرده‌اند، حق حضور دارند و شرکت‌کننده باید ملیت کشور خود را داشته باشد.

انتهای پیام

captcha