نهادهای همسو برای تقویت مدارس صدرا تلاش کنند
کد خبر: 3845577
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

نهادهای همسو برای تقویت مدارس صدرا تلاش کنند

گروه معارف ــ مدیر حوزه علمیه الکاظمیه یزد بر لزوم همکاری نهادهای همسو در جهت تقویت مدارس صدرا تأکید کرد و گفت: این هم‌افزایی باید در بین دستگاه‌های انقلابی و همسو پررنگ‌تر باشد.

لزوم حمایت دستگاه های هسو از مدارس علوم و معارف اسلامی صدرابه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم مدرسی، مدیر حوزه علمیه الکاظمیه یزد، روز گذشته، 6 مهرماه در دیدار با حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت کشور و دست‌اندرکاران مدارس صدرای استان با بیان اینکه نگاه به دین بحث مهمی است، اظهار کرد: در مباحث دینی اینکه چگونه خدا را بشناسیم و از او چه انتظاراتی در مقابل خواسته‌های خود داشته باشیم بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: باید برای نوع نگاه به دین در بین اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان برنامه داشته باشیم و این رسالت دستگاه‌های فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند.

مدرسی افزود: وارد کردن دانش‌آموزان مدارس صدرا در مدیریت، متن و بطن جامعه در عرصه‌های مختلف فکری، علمی، اقتصادی، هنری و ... مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: حمایت دانش‌آموزان باید پس از تحصیل هم ادامه داشته باشد تا آنها در آینده منشأ اثرات خیر برای کشور و اسلام قرار گیرند.

مدرسی بر لزوم همکاری نهادهای همسو در جهت تقویت مدارس صدرا تأکید کرد و گفت: این هم‌افزایی باید در بین دستگاه‌های انقلابی و همسو پررنگ‌تر باشد.

وی با اشاره به اهداف تعیین شده برای مدارس صدرا بیان کرد: باید از تجربیات موجود در حوزه‌های آموزشی و تربیتی در جهت تقویت این مدارس بهره برد.

حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت کشور نیز در این نشست با اشاره به فعالیت 160 آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت در کشور گفت: در مجموع 11 هزار و 520 دانش‌آموز در مدارس صدرا کشور مشغول تحصیل هستند.

تقدیری با بیان اینکه تماش تلاش این سازمان بهره‌مندی از کادر آموزشی و تربیتی توانمند در مدارس صدرا است افزود: ایجاد تحول تربیتی و رشد آموزشی از اولویت‌های سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا است.

وی بیان کرد: در این راستا برگزاری اردوهای تربیتی خاص برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی و ایام تعطیلات مدارس با رویکردهای مختلف در دستور کاراین سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت کشور با اشاره به اینکه این مدارس وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است ادامه داد: اما در این مسیر نیازمند همراهی همه نهادها به ویژه وزارت آموزش و پرورش است تا بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند.

انتهای پیام

captcha